Popis

Také toto vozidlo vzniklo díky šikovnosti pracovníků Tatry Příbor

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Základem byl vůz Audi 100 v provedení 4x4

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Možným projektem k zachování výroby vozů v Tatře Příbor byl i projekt na roční produkci 12 000 užitkových Citroënů C15

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Fakticky však ale byl posledním autem vyráběným sériově v Příboře model Beta

Popis

Fakticky však ale byl posledním autem vyráběným sériově v Příboře model Beta

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Základem byl svařený rám

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Na který se pak lepily laminátové povrchové díly

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Výroba probíhala v nové hale

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Projekty na nové generace tatrováckých limuzín tak skončily v propadlišti dějin

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Třeba i tento designový návrh Geoffa Wardla

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

A tak už žádný technický průkaz osobního vozu neobsahoval razítko Tatra

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Na zahájení výstavy dokumentující historii výroby osobních vozů Tatra v Příboře přijely i některé zde vyrobené vozy

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Unikátem je třeba speciál pro záchranný tým Narex

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Nebo dvoubarevně lakovaná Tatra 603

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Výstava obsahuje velké panely s množstvím fotografií a informací

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Hlavním iniciátorem tohoto projektu byli Zdeněk Kübel (na snímku) a Jiří Slaný

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Začalo to produkcí modelu 603

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

V 70. letech jich tu každý rok vzniklo i více než 1000 kusů

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

V Příboru se montovaly také motory

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Dokonce i do závodních speciálů

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

V polovině 70. let se začala dělat Tatra 613

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Prvnímu provedení s mnoha chromovanými prvky se přezdívalo "Chromka"

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Na speciální objednávky vznikaly i unikátní verze

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Výstava dokumentuje také různé aspekty života zdejších zaměstnanců

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Tatry 613 měly na "socialistické" poměry také neobvyklé prvky výbavy

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

V roce 1990 vyrobili v Příboru speciální kolonu vozů pro návštěvu Papeže Jana Pavla II.

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Experimentovalo se třeba i se speciálním vozem pro manažery

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Nakonec se poslední v řadě limuzín Tatra stal model 700. Při tvorbě designové makety se poprvé použila i speciální hmota

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Toto je prototyp "sedmistovky"

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Příď působila velmi uhlazeně

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Kvalita interiéru se citelně zlepšila

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Koncepce pohonu i celého uspořádání ovšem zůstala stejná

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Tatra své vozy prezentovala na různých výstavách a třeba i na Světovém ekonomickém fóru ve Švýcarsku

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Tatra Prezident, jejíž design stvořil Václav Král, se nakonec nerealizovala

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

I když se s ní projel i Václav Havel

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

V devadesátých letech vznikla kromě Supertatry MTX ve spolupráci s firmou Eccora také tato nejrychlejší "šestsetřináctka".

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Motory Tatra se pak ještě dlouho používaly v autokrosu

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

Dnes sídlí v areálu bývalé Tatry Příbor řada jiných průmyslových firem

Zdroj: Foto a reprofoto Radek Pecák

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt