Záběr na část výstavy v Národním technickém muzeu

Popis

Záběr na část výstavy v Národním technickém muzeu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

František Janeček začínal s výrobou zbraní. Toto je těžký kulomet

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Mezi vystaveným prototypy je i tento skútrový motocykl z roku 1958

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Takto mohly vypadat stroje unifikované řady z počátku 60. let. Zákazník je odmítl

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Zajímavě vypadá Jawa 500 s motorem typu boxer z roku 1984

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Čtyřdobý úsporný a spolehlivý motor měla dostat dvěstěpadesátku rovněž z roku 1984

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Prototyp 593 z roku 1991 byl stále na technické úrovni odpovídající světové špičce

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Zajímavý design dostal prototyp Jawa Athena díky Václavu Královi

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Na výstavě je i vidění i Jawa Yezdi vyráběná v licenci v Indii od 60. let

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Toto je naopak současně vyráběný motocykl sestavený z čínských dílů

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Silniční motocykl silně inspirovaný závodními stroji vznikl v malé sérii již před válkou

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Na této závodní dvěstěpadesátce z roku 1964 jezdil pět let slavný František Šťastný

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Toto je v Sovětském svazu vyráběná závodní Jawa CKB S 360

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Jedním z nejpozoruhodnějších strojů je Jawa 250 typ 670 z roku 1966.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Poháněl ji vzduchem chlazený dvoudobý dvouválec s válci otevřenými do písmene V

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Jawa 350 typ 673 z roku 1967 byla nejrychlejší "třispadesátkou" v seriálu MS té doby

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Výstavu motocyklů doplňují rovněž trofeje a další předměty upomínající na slavné závodníky

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Také je tu k vidění otevřená Jawa Minor

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Mezi zajímavosti patří rovněž stroje vyvíjené tajně v období protektorátu.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

I letecký motor, který se nikdy nedostal do letadla

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Dále řada originálních výkresů

Zdroj: Radek Pecák

Popis

nebo dobové plakáty

Zdroj: Radek Pecák

Popis

V hlavní hale nadále zůstává sportovní verze Jawa 750

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Habrovany na Vyškovsku ovládl sraz historických vozidel vyrobených do roku 1965

Zdroj: Jan Charvát