Galerie: Vývoj a výroba automobilového klíčku

Klíček, který se vyrábí například v závodě Continentalu ve Frenštátě pod Radhoštěm, je poměrně složité elektronické zařízení Nejdříve s zapalování zapínalo páčkou Později byl nutný takzvaný "bošák" První přídavnou součástkou v klíčku byl imobilizér Dnes je naprosto běžně integrováno dálkové ovládání Také součástí ovládání pro vozy s bezklíčkovým vstupem a startováním je integrován a nouzová čepel Část prací při výrobě dělají roboti, dosud je však třeba i lidských rukou I když je klíček hotov, žádné auto se s ním odemknout nedá. Příslušné kódy nahrávají až automobilky Klíček by měl vydržet statisíce cyklů použití Baterie jsou buď dimenzovány tak, aby šly poměrně snadno vyměnit, nebo jsou dimenzovány na celou životnost auta Toto je přijímač signálu z klíčku, který se umisťuje do vozu V továrně Continentalu dělají i jiné součástky do aut. Například snímače hladiny v nádržích provozních kapalin Nebo mechanismy masážních sedaček Automobilový klíček se stává čím dál složitější záležitostí I na design se kladou čím dál větší nároky U mnoha typů aut však klíček relativně brzy nahradí mobilní aplikace