Galerie: vznětové vs. zážehové mototizace

Mercedes-Benz jako jediný z našeho výběru nabízí vznětovou variantu základního motoru levněji, než zážehovou. Mercedes-Benz E200d stojí o 20 570 Kč méně, než zážehový model E200. Nissan se hodá orientovat výhradně směrem k zážehovým motorům a elektrifikaci. Jeden z nejprodávanějších modelů v Evropě je u nás nabízen se vznětovým motorem za cenu zážehového. Rozdíl ve spotřebě činí 1,5 litru na 100 km. Nové BMW řady 5 je v podstatě v jakékoliv motorizaci fenomenálním vozem. Srovnali jsme tedy ty úplně nejzákladnější 520i a 520d a v případě mnichovské značky jde také především o počet ujetých kilometrů. Vznětový model je totiž o pouchých 2600 Kč dražší, takže při rozdílu ve spotřebě 1,6 litru se ceny srovnají už za 4 měsíce, případně 5644 km. Peugeot 2008 s novým vznětovým motorem BlueHDI vychází o pouhých 5000 Kč dráž, než Peugeot 2008 1,2 Pure Tech. Zážehový motor je 21 kW výkonnější.. Rpzdíl ve spotřebě činí 0,9 l/100 km, takže rozdíl se srovná za 13 957 km, případně za 9 měsíců. Rozdíl ve spotřebě Kia Sportage 1,6 GDi GPF a 1,6 CRDi SCR jsou rovné dva litry. Než doženete tento rozdíl s námi uvedeným ročním nájezdem, ujedete 90 690 km,případně musíte auto vlastnit 4 roky a 7 měsíců. Přestože má Superb stejné motory, jako Passat, je jeho vznětové provedení o 70 tisíc korun levnější. To se výrazně promítá teké do vypočítaného výsledku. 110kW motory 1,5 TSI a 2,0 TSI dělí pouhých 1,1 litru/100 km, což je podle naší kalkulačky 124 567 km nebo 6 let a 3 měsíce. Hyundai i30 Combi je v České republice velmi oblíbeným autem. Jeho vznětové provedení v základní výbavě vychází na 526 990 Kč. Zážehový tříválec 1,0 T-GDI je o 50 tisíc levnější, takže to ve výsledku dělá 126 904 km nebo 6 let a 5 měsíců. U Mondea je příplatek za vznětový dvoulitr 40 tisíc korun. S nájezdem 20 tisíc km ročně se vám peníze vrátí za 136 449 km, případně 6 let a 10 měsíců.síců Také u Passatu je rozdíl v ceně zážehového a vznětového motoru 50 tisíc korun. Se stejným výkonem je rozdíl ve spotřebě pouhý 1 litr. Z toho vyplývá, že budete muset ujet 152 766 km. Časově jde o 8 let a 8 měsíců. Aby se vám vznětový motor vyplatil, museli byste ujet 193 648 km, nebo auto vlastnit 9 let a 7 měsíců. Ford Focus s úplně novým vznětovým motorem 1,5 EcoBlue je na dnešní poměry poměrně drahým vozem. Stojí o 57 tisíc korun více, než zážehový tříválec 1,0 EcoBoost, jehož 92kW verzi je výkonnově nejblíž. ČEský bestseller na tom vůbec není dobře. ve výbavě Active je o 60 tisíc dražší vznětový motor 1,6 TDI, rozdíl ve spotřbě vška činí pouhých 0,8 litru. V konečném důsledku tak spořivější řidiči musí ujet 230 592 km či auto vlastnit 11 let a 7 měsíců. Kodiaq je tak trcohu výjimka mezi porovnávanými ovzy. PRotže abychom mohli srovnat shodnou výbavou a motory s odpovídajcími výkony a převodovky, museli jsme do tohoto výběru zařadit vznětovu verzi 4x4. Proto je rozdíl 92 tisíc korun, což znamená nájezd 271 040 km, případně dobu 13 let a 7 měsíců. Černého Petr má v roce Volkswagen. Model Golf 1,0 TSI Comfortline stojí 482 900 Kč a srovnatelný vznětový protějšek Golf 1,6 TDI Comfortline 601 900 Kč. Ten je však vybaven automatickou převodvkou, za kterou Volkswagen účtuje 60 tisíc korun. Po odečtení vychází cena 541 900 Kč, což je víc než Ford a Hyundai. A vzhledem k rozídlu 0,2 litru ve spotřebě, museli byste s vozem najet 1 001 698 km! Na to budete potřebovat více jak 50 let...