Mercedes-Benz jako jediný z našeho výběru nabízí vznětovou variantu základního motoru levněji, než zážehovou.
Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E200d stojí o 20 570 Kč méně, než zážehový model E200.
Zdroj: Mercedes-Benz
Nissan se hodá orientovat výhradně směrem k zážehovým motorům a elektrifikaci.
Zdroj: Nissan
Jeden z nejprodávanějších modelů v Evropě je u nás nabízen se vznětovým motorem za cenu zážehového. Rozdíl ve spotřebě činí 1,5 litru na 100 km.
Zdroj: Nissan
Nové BMW řady 5 je v podstatě v jakékoliv motorizaci fenomenálním vozem. Srovnali jsme tedy ty úplně nejzákladnější 520i a 520d a v případě mnichovské značky jde také především o počet ujetých kilometrů.
Zdroj: BMW
Vznětový model je totiž o pouchých 2600 Kč dražší, takže při rozdílu ve spotřebě 1,6 litru se ceny srovnají už za 4 měsíce, případně 5644 km.
Zdroj: BMW
Peugeot 2008 s novým vznětovým motorem BlueHDI vychází o pouhých 5000 Kč dráž, než Peugeot 2008 1,2 Pure Tech. Zážehový motor je 21 kW výkonnější..
Zdroj: Peugeot
Rpzdíl ve spotřebě činí 0,9 l/100 km, takže rozdíl se srovná za 13 957 km, případně za 9 měsíců.
Zdroj: Peugeot
Rozdíl ve spotřebě Kia Sportage 1,6 GDi GPF a 1,6 CRDi SCR jsou rovné dva litry.
Zdroj: KIA
Než doženete tento rozdíl s námi uvedeným ročním nájezdem, ujedete 90 690 km,případně musíte auto vlastnit 4 roky a 7 měsíců.
Zdroj: KIA
Přestože má Superb stejné motory, jako Passat, je jeho vznětové provedení o 70 tisíc korun levnější. To se výrazně promítá teké do vypočítaného výsledku.
Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda
Hyundai i30 Combi je v České republice velmi oblíbeným autem. Jeho vznětové provedení v základní výbavě vychází na 526 990 Kč.
Zdroj: Hyundai
Zážehový tříválec 1,0 T-GDI je o 50 tisíc levnější, takže to ve výsledku dělá 126 904 km nebo 6 let a 5 měsíců.
Zdroj: Hyundai
U Mondea je příplatek za vznětový dvoulitr 40 tisíc korun.
Zdroj: Ford
S nájezdem 20 tisíc km ročně se vám peníze vrátí za 136 449 km, případně 6 let a 10 měsíců.síců
Zdroj: Ford
Také u Passatu je rozdíl v ceně zážehového a vznětového motoru 50 tisíc korun. Se stejným výkonem je rozdíl ve spotřebě pouhý 1 litr.
Zdroj: Volkswagen
Z toho vyplývá, že budete muset ujet 152 766 km. Časově jde o 8 let a 8 měsíců.
Zdroj: Volkswagen
Aby se vám vznětový motor vyplatil, museli byste ujet 193 648 km, nebo auto vlastnit 9 let a 7 měsíců.
Zdroj: Ford
Ford Focus s úplně novým vznětovým motorem 1,5 EcoBlue je na dnešní poměry poměrně drahým vozem. Stojí o 57 tisíc korun více, než zážehový tříválec 1,0 EcoBoost, jehož 92kW verzi je výkonnově nejblíž.
Zdroj: Ford
ČEský bestseller na tom vůbec není dobře. ve výbavě Active je o 60 tisíc dražší vznětový motor 1,6 TDI, rozdíl ve spotřbě vška činí pouhých 0,8 litru.
Zdroj: Škoda
V konečném důsledku tak spořivější řidiči musí ujet 230 592 km či auto vlastnit 11 let a 7 měsíců.
Zdroj: Škoda
Kodiaq je tak trcohu výjimka mezi porovnávanými ovzy. PRotže abychom mohli srovnat shodnou výbavou a motory s odpovídajcími výkony a převodovky, museli jsme do tohoto výběru zařadit vznětovu verzi 4x4.
Zdroj: Škoda
Proto je rozdíl 92 tisíc korun, což znamená nájezd 271 040 km, případně dobu 13 let a 7 měsíců.
Zdroj: Škoda
Černého Petr má v roce Volkswagen. Model Golf 1,0 TSI Comfortline stojí 482 900 Kč a srovnatelný vznětový protějšek Golf 1,6 TDI Comfortline 601 900 Kč. Ten je však vybaven automatickou převodvkou, za kterou Volkswagen účtuje 60 tisíc korun.
Zdroj: Volkswagen
Po odečtení vychází cena 541 900 Kč, což je víc než Ford a Hyundai. A vzhledem k rozídlu 0,2 litru ve spotřebě, museli byste s vozem najet 1 001 698 km! Na to budete potřebovat více jak 50 let...
Zdroj: Volkswagen