Zdroj: Radek Pecák
Zdroj: Radek Pecák
Řidič mohl řadit pomocí čtyřstupňové převodovky
Zdroj: Radek Pecák
Tatra typ U ze stejné doby měla šestiválec. Zvládala jet až 140 km/hod
Zdroj: Radek Pecák
Tatraplan T 602 sport z roku 1949
Zdroj: Archiv redakce
Vznikly 2 kusy
Zdroj: Radek Pecák
Vůz poháněl dvoulitrový motor typu boxer se čtyřmi válci
Zdroj: Radek Pecák
Unikátním počinem byl vůz T 607 -2 Monopost
Zdroj: Radek Pecák
V roce 1953 byly postaveny 4 kusy
Zdroj: Radek Pecák
Vůz měl vzadu umístěný vzduchem chlazený osmiválec 2,5 litru
Zdroj: Radek Pecák
Původně pro Rallye Monte Carlo vznikl Tatraplan T 601
Zdroj: Archiv redakce
Oproti standardním Tatraplanu měl dvoudveřovou karosérii s hliníkovými díly
Zdroj: Radek Pecák
Tatra 605 na konci padesátých let sloužila pro výchovu mladých závodníků
Zdroj: Radek Pecák
Měla motor o zdvihovém objemu pouze 0,6 litru
Zdroj: Radek Pecák
Díky nízké hmotnost (jen cca 340 kilogramů) bylo možné speciál rozjet téměř na 170 kilometrů v hodině
Zdroj: Radek Pecák
Formule Delfín měla před zadní nápravou polovinu motoru z "šestsettrojky"
Zdroj: Radek Pecák
Soutěžní Tatra 603 (typ 603 B5) byl postaven pro závod Martathon de la Route v roce 1967. Tři posádky těchto vozů pak v cíli obsadily kompletní stupně vítězů
Zdroj: Radek Pecák
Autokrosový speciál designéra Václava Krále z roku 1973 v sobě obsahoval motor V8 Tatra
Zdroj: Radek Pecák
V osmdesátých letech slavila Tatra úspěch se svými závodními kamiony na Rallye Paříž-Dakar
Zdroj: Radek Pecák
Tatra Ecorra sport měla osmiválec upravený na výkon 400 koní
Zdroj: Radek Pecák
Byla schopna dosáhnout rychlosti až 320 km/hod
Zdroj: Radek Pecák