Spoustu z níže zmíněných aut si pořídíte již za pár set tisíc korun. Samozřejmě, že do elektrifikované a seškrcené budoucnosti je důležité zachovat i celou řadu význačných supersportů, veteránů a dalších skvostů. Jenže mnoho takových aut má už dnes obrovskou sběratelskou hodnotu a nachází se v bezpečí soukromých sbírek, takže je o jejich budoucnost postaráno.

Na druhou stranu po autech z níže zmíněné desítky (zatím) sběratelé příliš netouží, takže je jejich uchování pro budoucí generace na každém z nás.

A jak jsme auta vybírali? Zcela jednoduše – každý z vozů musí být nějakým způsobem zajímavý a význačný a to buď po stránce technologie, nebo historie. Anebo designu. No a potom při výběru hrály podstatnou roli i osobní sympatie. Co si budeme povídat.

Auta jsme seřadili podle roku jejich vzniku.

Jaguar XJ-S V12 (od 1975)

Jaguar XJ-S.

V dnešní době se u různých aut velmi často používá magicky znějící zkratka „GT“. Prapůvodně ovšem tato písmena odkazovala na termín Grand Tour, tedy na něco jako „velké cestování“. A právě mezi cestovní GT patří i velké kupé Jaguar XJ-S, které je vybaveno dvanáctiválcem o objemu 5,3 litru.

V současnosti máte dost pravděpodobně jednu z posledních příležitostí, jak si poslední dvanáctiválcové kupé od Jaguaru dopřát relativně za levno. Slušné kusy s pravostranným řízením lze koupit za ceny již kolem 200 tisíc.

Land Rover Defender (od 1983)

Land Rover Defender.

Legendární „Defík“ se udržel ve výrobě celá desetiletí a když se relativně nedávno vyrábět přestal, na jeho nadšence a milovníky padaly mdloby. Do historie se Defender zapsal coby nezdolný hrdina, který byl s mnoha dobrodruhy v místech, kam do té doby civilizace ani nenahlédla.

Defender ve svých četných variantách projezdil celý svět a nezastavil se ani před džunglí nebo pouští. Dnes lze slušné kusy sehnat okolo 200 tisíc.