Nemají dveře a s automobily, jejichž přední část vozí, je nespojuje vůbec nic. Řeč je o speciálech používaných na amerických oválech v rámci světoznámé série NASCAR. Ta se jezdí již od roku 1948 a na severoamerickém kontinentu je stále obrovsky populární.

Zatímco za oceánem se však závody jezdí na oválech, v Evropě se pro jejich soupeření využívají přírodní okruhy. "Nascar bude hlavní událostí závodního víkendu The Most American Show od 28. do 30. června," uvedla v tiskové zprávě obchodní a marketingová ředitelka společnosti Autodrom Most Jana Svobodová.

Během dvou dnů se na mosteckém závodním okruhu pojedou dokonce čtyři závody, přičemž ve dvou startují profesionální závodní jezdci a takzvaní gentlemani.

Závodů se účastní i jeden český jezdec - Martin Doubek z Litomyšle. V jeho speciálu Chevrolet Camaro je ovšem zabudovaný stejný motor jako ve všech ostatních speciálech, které s ním soupeří. Jedná se osmiválec Chevrolet s výkonem 450 koní. Čtyřstupňová převodovka převádí točivý moment na kola zadní nápravy. Jezdci se se nemůžou spoléhat na pomoc žádných elektronických vymožeností - ty jsou zakázány.

Kromě zmíněného Chevroletu Camaro můžou být trubkové rámy speciálů pokryté laminátovými karosériemi se vzhledem Chevroletu SS, Fordu Mustang nebo Toyoty Camry.