„Ze statistik vyplývá, že řidiči na svých cestách potřebují pomoc asistenční služby třikrát častěji při poruše vozidla než v případě nehody. A největší hodnotu pro motoristy má pomoc při problémech v zahraničí. Těch se nejvíce objevuje v sousedním Německu, které bývá často tranzitní zemí právě při cestách na dovolenou,“ uvedla Renata Čapková, mluvčí České podnikatelské pojišťovny. Nejčastějším důvodem, kdy motoristé volají na asistenční linku, je porucha motoru, následuje defekt pneumatiky a dále problémy se spojkou či převodovkou. Asistenční služby jsou tak jednou z nejcennějších součástí povinného ručení a havarijního pojištění. Motoristé je mají k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. A často si i připlácejí za rozšířené varianty těchto služeb, kde získají řadu věcí navíc nad rámec základních balíčků. (rš)