Nevíte, co s penězi a všechno už máte? Co koupit ponorku Aston Martin?
Na výrobu luxusních jachet ve spolupráci s váženými automobilovými značkami jsme si už zvykli. Aston Martin však nyní míří ještě hlouběji. Společně s expertem v oboru, firmou Triton Submarines, se rozhodl vyrobit limitovanou sérii malých ponorek.
Opravdu, nejde o pozdní aprílový vtípek. Aston Martin o výrobě své vlastní ponorky mluvil již dříve a ve spolupráci s Triton Submarines, která se produkcí malých průzkumných ponorek zabývá, teď představil první ilustrace takzvaného projektu Neptune.
Na rozdíl od těch fádně žlutých ponorek, co jsou obvykle známé z dokumentů o prozkoumávání vodního světa, však půjde o luxusní kousek, jenž opravdu dostane znak Aston Martin. Designem tedy ve světě ponorek určitě zaujme, přičemž křivky „karoserie“ částečně odkazují na designový jazyk britských vozů.
Informací o technice zatím není mnoho, ale díky lépe tvarované přídi s menším odporem a navýšení výkonu motoru se prý zvládne Neptune pod vodou pohybovat rychlostí až 9,2 km/h, což je čtyřikrát rychleji, než dosavadní vrcholná ponorka společnosti Triton Submarines, model 3300/3. Maximální ponor je udávaných 500 metrů.
Uvnitř poté nečekejte badatelskou nudu, ale spíše trojici sedaček z karbonových vláken a polstrování ručně prošívanou kůži. Zbytek interiéru jek pak rovněž obložen panely z uhlíkových vláken. Dovnitř se vstupuje klasicky poklopem na vrchní části ponorky a středové místo je určeno pro řidiče.
Zájemci si budou moci svou ponorku specifikovat dle vlastních přání díky tradičnímu programu personalizace „Q by Aston Martin“. Lze tedy čekat, že unikátní ponorky budou každá zcela jiná.
O ceně ponorky Neptune se Aston Martin ani Triton Submarines nezmiňují. Dá se ovšem předpokládat, že bude o dost vyšší než zmiňovaný vrcholný model 3300/3.
Ten vyjde v přepočtu na asi 64 milionů korun.
Další články

Před čtvrtstoletím Škoda vyráběla model Volkswagenu. Vznikl z Felicie…
Zatímco v továrnách Volkswagenu se již vyráběla řada modelů s logem automobilky Škoda (například Citigo v…

Projeli jsme "slovenský" Defender upravený pro ozbrojené síly. Budí…
Také na malém terénním polygonu společnosti Dajbych jsem zkoušel speciální verzi offroadu Land Rover Defender…

Mercedes stále šplhá vzhůru a další zprávy o stavu prodejů aut v…
Prodeje nových vozů v České republice během letošního prvního čtvrtletí stále nedosáhly ani loňské úrovně. V…

Wartburg neexistuje již 30 let. Zasloužil se o zrod nejhezčího auta…
Designově zdařilá auta se samozřejmě vyráběla také v socialistickém Československu. Ale model Wartburg 313-1…

Chytrý nápad z Německa: Z vozíku na materiál vznikl obytný přívěs
Německá společnost začala nabízet kempingový přívěs, který vznikl vestavbou do klasického skříňového…

VW vysvětlil, jak to myslel s přejmenováním na Voltswagen
Oficiální stránky amerického zastoupení automobilky Volkswagen skutečně na konci března nabízely auta značky…

Model Boxster kdysi zachránil slavnou značku Porsche. Teď je na trhu…
Aktuální generace vozu Porsche Boxster je již čtvrtá v pořadí. V roce 1996 se začala vyrábět ta první.

Třicet let svazku Škody a VW: Jak to viděla druhá strana a co přišlo…
Poměrně obšírně se okolnostem vedoucím ke koupi mladoboleslavské automobilky věnuje v autobiografické knize…

Příští Octavia už bude také elektrická. Co ještě nám prozradil šéf…
Thomas Schäfer je mužem, který dostal od vedení Volkswagenu za úkol například také lépe čelit konkurenci v…
