Už dvacet let přicházejí návštěvníci do areálu Autostadt, který se nachází hned vedle výrobních hal největší evropské automobilky Volkswagen. Na obrovské ploše, kde se původně skladovalo uhlí pro energetické centrum továrny, vyrostla na ploše 35 hektarů mezi vodními kanály a parky řada budov, z nichž některé budí úctu i svými rozměry.

V jedné z těch menších se nachází samostatný pavilon značky Škoda, kde právě probíhá výstava ke 125. výročí značky. Návštěvníci si můžou prohlédnout například Škodu Popular 1100 OHV z roku 1939, byl prvním sériovým vozem s konstrukcí transaxle. Převodovka byla umístěna odděleně od motoru u zadní nápravy. Díky tomuto inovativnímu uspořádání tehdy vůz po technické stránce předběhl svou dobu.

Pro milovníky automobilů je ovšem největší atrakcí muzeum automobilové historie, které prezentuje opravdové milníky ve vývoji tohoto dopravního prostředky. Mezi ně tvůrci expozice zařadili rovněž Tatru 87.

Společnost jí v budově dělají například jeden z nejdražších vozů světa - kupé Bugatti 57 SC Atlantic, všechny důležité modely značky Lamborghini, Jaguar E-Type, Audi Quattro a desítky dalších. Skvělé je, že kolem drtivé většiny exponátů je (na rozdíl od mnoha dalších muzeí) dostatek prostoru a můžete si je tak prohlédnout ze všech stran.

Návštěvníci se současně můžou poučit také o nejdůležitějších osobnostech automobilového designu a jejich stěžejních dílech. Proto samozřejmě ve výstavní hale nemůže chybět například Citroën DS nebo ukázky amerického automobilového "baroka".

Areál je ovšem koncipován tak, aby poskytl i jiné než vizuální vjemy. Zájemci si například můžou v Touaregu vyzkoušet jízdu na terénním polygonu s obří houpačkou nebo můžou absolvovat různé typy řidičských tréninků.

Celodenní vstupné stojí dospělého návštěvníka 15 eur. Díky současné slevě z DPH se navíc nyní až do konce prosince dvě takto zaplacená eura dají uplatnit jako sleva při nákupu občerstvení v některé z mnoha zdejších restaurací či stánků.

Cesta z České republiky do Wolfsburgu trvá zhruba pět hodin a celou ji lze absolvovat po dálnici. Z Prahy je nejlepší vyjet po dálnici D8 přes Drážďany.