Navzdory faktu, že někteří největší hráči automobilového průmyslu se od majestátních motorů V12 odklánějí, automobilky BMW a Aston Martin se snaží najít cestu, jak tento motorový klenot udržet ve výrobě.
 
Na rozdíl od Audi či Mercedesu, BMW usilovně pracuje na dalším vývoji. Christian Matzger, produktový šéf současného BMW řady 7 řekl, že mnichovská automobilka jede na plné obrátky s cílem vymyslet způsob, jakým by V12 splnil i další emisní normy. Bude to ale velmi těžký a finančně nákladný proces.


 
Michaely Bayer, šéf vývoje pohonných jednotek BMW řady 7, uvedl, že současná generace motoru vydrží minimálně do roku 2023, to znamená do konce životního cyklu faceliftovaného modelu BMW řady 7.

BMW M760i xDrive pohání 6,6litrový V12
 
BMW žene vpřed především vysoká oblíbenost tohoto motoru v Číně a na Středním východě. Tamější zákazníci chtějí to buď to nejlepší, nebo vůbec nic. Nehledě na fakt, že Mercedes-Benz s V12 končí, a to by mohlo přilákat mnoho dřívějších majitelů právě k BMW, o což se bavorská automobilka snaží už od dob první generace E23.
 
Možnou cestou je také elektrifikace, ovšem o ní se ani jeden z předních manažerů BMW nezmínil. Ukáže tedy čas, jestli motorům V12 v produkčních vozech opravdu zvoní umíráček.