Regulátorovi se konkrétně nelíbil inzerát, který se objevil v časopise Telegraph Magazine. Jednoduchý vizuál ukazuje část zádi dvanáctiválcové limuzíny, nad níž se skví slogan, který můžeme přeložit jako "Luxus právě ztratil svoje způsoby".

Pod ním pak následuje výčet nejzajímavějších vlastností vozu: "Představujeme BMW M760Li xDrive. Technologie M Performance TwinPower Turbo. 6,6litrová V12. 610 koní. 0-62 m/h za 3,7 sekundy. Pro někoho je cesta na vrchol rychlejší."

Čtěte také: BMW představilo model M550d xDrive. Má šestiválcový diesel se čtyřmi turby

A právě z těchto informací a vzkazů ASA vyčetla, že inzerát oslavuje rychlost a navádí k nezodpovědné jízdě. Podle regulátora totiž tahle reklama na autě vyzdvihuje jeho výkon, silný motor a zrychlení. A navíc prý vzbuzuje dojem, že se řidič BMW nemusí ohlížet na ostatní účastníky silničního provozu.

I když se automobilka bránila, stejně ASA její reklamu ve Velké Británii zakázala. Rychlost podle ní nesmí být hlavním poselstvím komunikace, ani hlavním prodejním argumentem.

Mimochodem, není to poprvé, co BMW takto v Británii narazilo. Tamní regulátor v minulosti z podobných důvodů zakázal například reklamy na BMW řady 3 či M4 Cabrio.

Tato reklama prý oslavuje rychlost.