Jejich inovativní technologie nese pracovní název ACCT, což je zkratka pro „Ammonia Creation and Conversion Technology“. Do češtiny by se potom dal název přeložit jako „technologie pro tvorbu a konverzi amoniaku“. Již v tuto chvíli má za sebou dvojice vědců řadu let výzkumu, ale průlom nastal v posledních dvou letech.

Systém funguje v praxi tak, že přeměňuje běžně dostupnou kapalinu AdBlue (vodní roztok syntetické močoviny používaný při selektivní katalytické redukci) na kapalinu bohatou na amoniak, nebo-li čpavek. Tato kapalina potom v katalyzátoru redukuje životu škodlivé NOx (oxidy dusíku) na vodu a dusík.

Praxe je tedy v zásadě stejná, jako u současných SCR katalyzátorů, využívajících AdBlue, ale zásadní rozdíl spočívá v teplotách, ve kterých ACCT účinně pracuje. Aby se v SCR katalyzátoru přeměňovaly oxidy dusíku na vodu a dusík, je potřeba vysoká teplota výfukového systému. Té se ale v zimě nebo při krátkých městských trasách složitě dosahuje, takže množství oxidů dusíku vyletí výfukem do ovzduší.

Kapalině bohaté na amoniak, vytvořené v ACCT systému ve výfukovém potrubí, ovšem k ideální funkci stačí výrazně nižší teploty. Jak ukázaly první testy, prováděné na vozidle Škoda, které se používá jako městské taxi, ACCT je schopné eliminovat až 98 % všech NOx. Oproti tomu standardní emisní systém splňující Euro 6 zachytí při daném používání jen přibližně 60 %.

Podle profesora Grahama Hargrava by mohl příchod ACCT znamenat pro diesely podobnou revoluci, jako příchod vstřikovacího systému common-rail. Nástup do sériové výroby by mohl nastat už za dva roky, tedy alespoň za předpokladu, že tým z Loughborough najde dostatečně silného partnera z řad automobilek či dodavatelů.

Pokud by ACCT opravdu fungovalo v praxi, dalo by se rychle aplikovat u osobních i užitkových aut, což by možná skutečně znamenalo plošnou záchranu dieselových motorů.