Jeho projekt dostal perfektně pasující tradiční anglické jméno Mildred a jedná se zcela patrně o první Land Rover na světě, jehož pohon obstarává parní stroj. Asi není třeba připomínat, že technologie z devatenáctého století není pro pohon auta uzpůsobena a výkony jsou proto poněkud „nedynamické“, ale stejně budeme jen těžko hledat vhodnějšího adepta na přestavbu, než je právě padesát let starý Land Rover druhé série.

Jakmile se uhlím roztopí pod kotlem a tlak páry roztočí soukolí parního stroje, umí se Land Rover zvaný Mildred rozpohybovat přibližně na 18 až 25 kilometrů za hodinu. S původním dieselovým motorem to bylo pochopitelně o něco víc a také schopnosti v terénu hovoří jasně pro konvenční motor, ale coby zajímavost je parní Land Rover naprosto kouzelný.

Jensen Chieftain.
Jensen oživil klasický Range Rover, pod hranatou karoserii dal moderní techniku

Svému staviteli dal navíc docela dost práce. Frank Rothwell do svého pozoruhodného vozu zainvestoval jednak přibližně 700 tisíc korun, jednak i 400 hodin práce - 200 hodin padlo na stavbu vlastního parního stroje, dalších 200 hodin potom zabralo zabudovat stroj do útrob Land Roveru a oba celky nějakým způsobem „skamarádit“.

Nikdo ovšem nečekal, že se bude jednat o snadný projekt. Sedmašedesátiletý Frank říká, že má rád řešení nesnadných věcí a že by každý měl mít svého koníčka. S tím nelze než souhlasit.

Zdroj: Youtube
Zdroj: Youtube