Bürkle například účastníkům přednášky prozradil, že pixelový design světel, který se poprvé objevil na elektromobilu Ioniq, bude součástí identity všech budoucích modelů této korejské značky. Současně si však si i v tomto směru každý model ponechá svůj specifický světelný podpis.

Fotografie dokumentující designové směřování Hyundai si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

Trend elekromobility a budoucí éry autonomních aut se podle něho podepíše zejména na vzhledu interiérů nových vozů Hyundai. Například právě Ioniq 5 je v tomto směru již první vlaštovkou, neboť přední sedačky se vymýšlely s ohledem na to, že lidé v takovém voze nebudou pouze cestovat, ale vzhledem k nutnosti dobíjecích zastávek v něm stráví více času. Proto se designéři inspirovali sedačkami, které se nacházejí v byznys třídě cestovních letadlech. Celkový koncept interiéru je pak koncipován jako jakási součást moderního obývacího pokoje.

V něm je použita také řada nových materiálů, které jsou minimálně částečně vyrobeny z recyklovaného odpadu.

“Například koberce jsou ze starých rybářských sítí, v každém Ioniqu 5 je použito 32 recyklovaných PET lahví a používáme dokonce také Bio PET vlákna, v nichž je desetiprocentní příměs biosložek. Snažíme se, aby se při výrobě materiálů pro naše vozy redukovalo CO2, uspořila se voda a co nejvíce částí se dalo v ideálním případě stoprocentně recyklovat,” svěřil se v Zdeněk Borýsek v rozhovoru pro Deník a Automix.cz. Dokonce podle něho existuje již biobarva, v níž je biosložka tvořená palmovým a fazolovým olejem.

Prvním vozem, o jehož interiér se u značky Hyundai Zdeněk Borýsek výraznozu měrou přičinil, byl nejmenší model i10. Právě u něho ale mohl uplatnit přístup, který k tvorbě získal během svého působení u značky Volkswagen Užitkové vozy. “Tam je jednoznačně vidět snaha o úsporu prostředků. Nenosí se tedy žádné zbytečné ozdoby, lišty z různých materiálů a podobně. To totiž navyšuje výrobní cenu,” vysvětluje. Podobné je to pak také v případě osobních aut v nejmenším segmentu. Jejich kupující jsou totiž na cenu extrémně citliví.

Proto tedy v "í desítce” najdeme na palubní desce vylisované ozdobné dekory a stejný přístup byl použit také na výplních dveří nebo středové konzole.

Naopak v případě tvorby vnitřní části Ioniqu 5 se podle Borýska na začátku celosvětovému týmu designérů žádná omezení nedávala. “Pak se zjednodušeně řečeno během té burzy nápadů vybraly různé zajímavé myšlenky a řešení,” uzavírá.