Automobilku s dvěma hroty ve znaku sice založil André Citroën, který se do té doby zabýval hlavně výrobou munice, již v roce 1916, ale první automobil značky spatřil světlo světa až v roce 1919. Jednalo se Type A, kterého se během následujících dvou let vyrobilo přes 24 000 kusů. Již druhý nabízený model – Typ B, dokázal během své pětileté produkce překonat hranici čtvrt milionu prodaných exemplářů.

Skutečnou slávu Citroënu přinesly zejména dva typy – 2CV známější spíše jako "kachna" a pak typ DS. Toto auto po technické stránce překonalo veškerou světovou konkurenci o celá desetiletí.

Zákazníci měli Citroëny v oblibě také pro používání hydropneumatického odpružení, což poskytovalo extrémně pohodlnou a plavnou jízdu i na vozovkách s horším povrchem. V současnosti je Citroën společně s Peugeotem (a nyní také s Opelem) součástí koncernu PSA.

Mini - 60 let

O čtyři desítky let než tato francouzská automobilka je mladší britská značka MINI, i když v době, kdy konsorcium firem British Motor Consorcium pověrilo zkonstruováním malého městského auta s nízkou spotřebou konstruktéra Aleca Issigonise, o tom nikdo neměl tušení. Však ho také vyráběly značky Austin a Morris.

Mini s minimalistickými rozměry a motorem umístěným vpředu napříč oslovilo obrovské masy a do skončení produkce původního provedení v roce 2000 si připsalo přes pět miliónů prodaných kusů.

V roce 1994 koupilo značku BMW a od roku 2001 se začal nabízet automobil, který je jakýmsi duchovním nástupcem první generace. Modelová řada se však podstatně rozrostla. K mání je i kabriolet, kombi, SUV. Svého času se dokonce nabízelo i kupé.

Připomenutí si ovšem zaslouží i mnohé jednotlivé modely. Z těch s logem Škoda jsou to hned tři. Prohlednout si je, stejně jako desítky dalších výročí slavících zahraničních vozů, můžete v následující fotogalerii.