Právě na tyto zaměstnance aktuálně upozorňuje španělská automobilka Seat, která nám představuje pět nejzajímavějších profesí, které se u ní podílejí na vývoji automobilů.

Čtěte také: Povedené retro. Lister oživí slavný závoďák z 50 let, chce za něj ale 10 milionů

První řidič: Dva miliony kilometrů ročně. Tuto vzdálenost ujede tým specializovaných řidičů, kteří testují veškeré vozy, opouštějící brány závodu Seat v Martorellu za jediný rok. Testovací šoféři samozřejmě zkoumají provozní vlastnosti vozidel, jakmile sjedou z montážní linky, testují je při různých rychlostech na šesti různých druzích povrchu, včetně dlažebních kostek a nerovného povrchu - to proto, aby bylo zaručeno, že nebudou vyvolávat žádný nepříjemný hluk. Během tohoto procesu ověřují také správnou funkci klaksonu, světlometů a brzd.

Modelář: Modeláři ručně tvarují z modelářské hlíny automobily ve skutečné velikosti, které mají dokonce stejnou hmotnost jako skutečné vozidlo. To vyžaduje 2500 kilogramů modelářské hlíny a až 10 000 hodin trpělivého nanášení a odstraňování materiálu, aby vznikl do detailu propracovaný hliněný model, na němž je patrná celá silueta vozu před schválením jeho designu.

Automobiloví krejčí: Ručně sešívají díly čalounění vozidla, sestavují nejlepší kombinace barev, tkanin a kůží, které odpovídají charakteru každého vozu. Tito zkušení krejčí potřebují ke kompletnímu čalounění vozidla více než 30 metrů švů a své kreace připravují s dvouletým předstihem.

Zkoušeč sedadel: Tato profese zahrnuje hledání ideálního tvarového řešení sedadla. Zkoušeči a jejich týmy musí také uskutečnit až 20 000 sklopení u každého odlišného druhu sedadla. Musejí také nalézt správné pěnové materiály, tkaniny, nosné struktury nebo prošívání, které se přizpůsobí různým druhům postav a vnějším podmínkám. Musejí také zajistit správnou konstrukci opěrek hlavy, která zabrání potenciálnímu poranění krku.

Automobiloví sommeliéři: Jejich nejdůležitějším pracovním nástrojem je nos, jímž dosahují nejvyššího cíle: pověstné „vůně nového vozu". Tento tým chemiků uskutečňuje každý rok více než 400 pachových zkoušek, při nichž vystavuje automobily teplotě 60 °C. Tato profese má na ně také několik kuriózních požadavků: "čichači" nesmějí kouřit, ani mít na sobě parfém, aby nedocházelo ke zkreslování výsledků testů.