Možná si pamatujete na kloubové autobusy maďarské produkce Ikarus, které u nás jezdily v 80. letech minulého století, a také krátce v 90. letech. Pomalé a hlučné stroje měly jednu neoddiskutovatelnou výhodu. Byly obrovské a uvnitř mohlo cestovat výrazně více pasažérů než v konvenčním autobusu. Dodnes se tento typ autobusu používá ve velkých městských aglomeracích právě pro svou schopnost přepravit hodně lidí.
 
S vyřazenými kloubovými autobusy se toho kromě přepravy osob moc dělat nedá, tedy pokud nemáte ho neplánujete přestavit na obytný. Přesně jako Australan Nick Jordan na přiloženém videu, který si předělal kloubové Volvo B10MA z roku 1986.

Zvenku obytný „kloubák“ vypadá spíš unaveně, ale jakmile vstoupíte dovnitř, přivítá vás minimalismus a elegance. 17metrový autobus nabízí opravdu velkorysý vnitřní prostor, kterého Jordan využil k vzdušnému pojetí obytného vozu s obrovskou kuchyní a jídelním stolem. V kuchyni nechybí myčka na nádobí, umyvadlo, dvě ledničky a 1000litrová nádoba na vodu.
 
Jako památka na dřívější využití slouží lavice pro cestující, která je ale nyní součástí rozměrného salonku.
 

Obytný kloubový autobus Volvo B10MA
Na střeše jsou umístěny solární panely, které zásobují elektrikou celý autobus. Vše je totiž na elektrický proud, včetně vařičů a topení.
 
V autobusu je dokonce kancelář, protože majitel ho využívá opravdu k bydlení. Samostatná toaleta a sprcha jsou samozřejmostí.
 
Soudě podle úrovně zpracování je vidět, že vše je pečlivě zhotovené a promyšlené. Kolik taková přestavba stála, majitel neprozradil, ale za „půldarma“ to jistě nebylo. Každopádně tohle je asi nejhezčí přestavba kloubového autobusu, kterou jsme měli možnost vidět.