Značka Smart byla založena v roce 1994, ale první modely vznikly až v roce 1998. Od samého počátku si zákaznici výrobky značky Smart oblíbili, a to dokonce tak, že výrobce začal expandovat napříč kategoriemi a svého času nabízel také sportovně střižený model Smart Roadster a Roadster Coupé. 

Dnes se automobily Smart prodávají ve 40 zemích po celém světě, ovšem s rostoucí oblibou SUV, crossoverů a pick-upů nejdou na obyt tak, jak by si mateřský koncern Daimler přál. V důsledku tak Daimler na značce Smart tratí obrovské peníze. 

Finanční odbornící odhadují, že Daimler za dobu existnece do značky Smart investoval desítky miliard korun, které se jednoduše nevracejí a Daimler pomalu, ale jistě ztrácí se Smartem trpělivost.

Již nějakou dobu se objevují spekulace, že Smart brzy skončí, a to v časovém horizontu pěti let.  Nejnovější informace mluví o tom, že finální rozhodnutí padne již letos. A to proto, že Smart prodělává takové peníze, jaké jaké nemůže ignorovat ani takový gigant, jakým je koncern Daimler. Údajná ztráta se podle agentury Evercore ISI pohybuje v rozmezí 12,8 až 18,4 miliardy Kč ročně. 

Smart foresee concept Plus může být labutí písní kdysi oblíbené značky Smart

Že Smart skončí nedávno naznačil také Ola Kallenius, nový generální ředitel Daimleru, který prohlásil, že se Smartem nemá žádnou sentimetální vazbu, takže v případě nutnosti Smart prostě skončí. 

Další ránou pro Smart je váhavý postoj Renaltu, který měl s Daimlerem vyvíjet dvojici Smart/Twingo. I to je možná důvod, proč Daimler na rozhodutí ohledně existence zančky Smart spěchá. 

Momentálně se Smart transformuje na výrobce čistě elektrických automobilů, ale tato proměna může být zdlouhavá s bude stát velké peníze. 

V přiložené galerii se můžete podívat na zatím poslední koncept, který Smart představil. Otázkou je, zda vůbec vznikne.