Značka Smart byla založena v roce 1994, ale první modely vznikly až v roce 1998. Od samého počátku si zákaznici výrobky značky Smart oblíbili, a to dokonce tak, že výrobce začal expandovat napříč kategoriemi a svého času nabízel také sportovně střižený model Smart Roadster a Roadster Coupé. 

Dnes se automobily Smart prodávají ve 40 zemích po celém světě, ovšem s rostoucí oblibou SUV, crossoverů a pick-upů nejdou na obyt tak, jak by si mateřský koncern Daimler přál. V důsledku tak Daimler na značce Smart tratí obrovské peníze. 

Finanční odbornící odhadují, že Daimler za dobu existnece do značky Smart investoval desítky miliard korun, které se jednoduše nevracejí a Daimler pomalu, ale jistě ztrácí se Smartem trpělivost.

Již nějakou dobu se objevují spekulace, že Smart brzy skončí, a to v časovém horizontu pěti let.  Nejnovější informace mluví o tom, že finální rozhodnutí padne již letos. A to proto, že Smart prodělává takové peníze, jaké jaké nemůže ignorovat ani takový gigant, jakým je koncern Daimler. Údajná ztráta se podle agentury Evercore ISI pohybuje v rozmezí 12,8 až 18,4 miliardy Kč ročně. 

Smart foresee concept Plus může být labutí písní kdysi oblíbené značky SmartZdroj: Smart

Že Smart skončí nedávno naznačil také Ola Kallenius, nový generální ředitel Daimleru, který prohlásil, že se Smartem nemá žádnou sentimetální vazbu, takže v případě nutnosti Smart prostě skončí. 

Další ránou pro Smart je váhavý postoj Renaltu, který měl s Daimlerem vyvíjet dvojici Smart/Twingo. I to je možná důvod, proč Daimler na rozhodutí ohledně existence zančky Smart spěchá. 

Momentálně se Smart transformuje na výrobce čistě elektrických automobilů, ale tato proměna může být zdlouhavá s bude stát velké peníze. 

V přiložené galerii se můžete podívat na zatím poslední koncept, který Smart představil. Otázkou je, zda vůbec vznikne.