Zdá se, že Volkswagenu nestačí, že jeho elektrický speciál I.D. R dokázal na hlavu porazit veškerou konkurenci při americkém závodě Pikes Peak. Nyní si, podle informací britského magazínu Autocar, brousí zuby na zajetí rekordního kola na evropské ikoně. Tou samozřejmě není nic jiného než severní smyčka okruhu Nürburgring.

Němci si již údajně zarezervovali okruh na počátek příštího května. Oficiálně se mají rekordní jízdy označovat jako pokus na překonání rekordu elektrických automobilů. Jenže, to se zdá pro tento speciál jako příliš slabý čajíček.

Lidé z Volkswagenu Motorsport totiž Autocaru prozradili, že na simulátoru je tento vůz schopen zajet čas kolem pěti a půl minuty. To je skoro o osmdesát sekund lepší čas, než jaký dokázal zvládnout při své rekordní jízdě vůz Nio EP9. Současně je to ale jen o necelých deset sekund horší údaj v porovnání s absolutním rekordmanenm Ringu. A tím je Porsche 919 Hybrid EVO, tedy speciální závodní vůz z Le Mans.

Pozoruhodné přitom je, že zatímco výkony jak zmíněného Nia, tak Porsche, jsou minimálně o pět stovek koní, než co zvládá současné pohonné ústrojí I.D. R. To má "jen" 671 koní. Možná i proto nyní inženýři na elektromotorech a souvisejících komponentech ještě pracují. Cílem je také zvýšení maximální rychlosti. Zatím "I.D. v úpravě pro Pikes Peak dosahoval pouze 241 kilometrů v hodině.

Jestliže se Volkswagen k rekordním pokusu skutečně odhodlá, jisté je jedno: Za volant se určitě posadí francouzský jezdec Romain Dumas. Nejenže má s I.D. R. už množství skutečností, ale je také čtyřnásobným vítězem čtyřiadvacetihodinovce na NÜrburgringu. Zná to tam tedy doslova jako svoji závodní kombinézu.