Seat, Dacia, Volkswagen a Peugeot. To jsou čtyři značky, které v prvním pololetí na evrospkém trhu s novými osobními automobily zaznamenaly největší meziroční nárůst. Konkrétně Seat 19 procent, Dacia 14, Volkswagen a Peugeot necelých devět. Hned za nimi následuje s 8,4 procenty růsty mladoboleslavská značka Škoda.

Ta v žebříčku nejúspěšnějších automobilek obsadila 10. místo, když od ledna do června prodala více než 400 tisíc svých vozů. Je tak například před značkami Toyta, Citroën, či Hyundai.

Na prvním místě je tradičně Volkswagen, jehož zákazníci si během prvním pololetí koupili přesně 992 548 aut s logen VW. Tržní podíl této značky je 11,4 procenta. Analytici proto soudí, že aféra dieselgate je již zapomenuta, za ním s odstupem více 360 000 prodaných aut následuje Renault. Třetí Ford si připsal 550 000 čárek za své zákazníkům předané automobily. Ten ovšem patří ke značkám, které na rostoucím evropském trhu (v meziročním srovnání +2,8 procenta), zaznamenal skoro čtyřprocentní pokles.

Nedařilo se také Nissanu (-9,6 procenta), Fiatu (-9 procent), Opelu (-6,2 procenta) a trojici prémiových značek Audi, BMW a Mercedes-Benz. U nich však propad nepřesáhl hranici dvou procent.

V samotném červnu byl meziroční růst Volkswagenu dokonce 16,3 procenta, což je druhý nejlepší výsledek za Seatem (+ 18,5 procenta). Tato značka je tak logicky opět první, následují Renault, Peugeot, Opel a Ford. Škoda obsadila devátou příčku za trojicí "prémiovek" BMW, Mercedes a Audi.