Ve voze Mercedes-Benz EQS, což je chystaný luxusní elektrický sedan ve velikosti klasické třídy S, bude nainstalována rovněž nová palubní deska.

Jak prozrazují snímky v naší fotogalerii, systém s označením MBUX Hyperscreen, tvoří ji tři OLED displeje propojené do jednoho celku. Kromě dnes již téměř tradičního digitálního přístrojového štítu a centrálního displeje pro zobrazení navigační mapy a dalších údajů je vpravo (u verze s volantem vlevo) speciální displej pro spolujezdce.

Na něm lze obsah individualizovat prostřednictvím až sedmi uživatelských profilů. Není-li sedadlo spolujezdce vpředu obsazené, promění se displej v digitální ozdobný panel. V tomto případě se na něm zobrazují animované hvězdy, tedy logo Mercedes-Benz.nU centrálního displeje a displeje pro spolujezdce vpředu nalézá uplatnění technika OLED.

Systém MBUX v tomto voze aktivně ukazuje uživateli správné funkce ve správný okamžik, a to za přispění umělé inteligence.  Mercedes-Benz totiž důkladně a systematicky zkoumal způsob používání první generace systému MBUX a zjistil, že většina využití se týkala oblastí navigace, rádia/médií a telefonu. Navigační aplikace je proto s kompletním rozsahem funkcí vždy v centru displeje.

Pomocí umělé inteligence je pak automaticky nabízeno více než 20 dalších funkcí – od aktivního masážního programu přes připomenutí narozenin až po návrh poznámek do seznamu úkolů – pokud jsou pro zákazníka relevantní.

Mercedes v tiskové zprávě uvádí také příklady využití:

1) Řidič, který cestou domů v úterý večer vždy volá určitému příteli, bude například dostávat v tento den v týdnu a v tuto hodinu návrh příslušného telefonního hovoru. Přitom se objeví navštívenka s kontaktními údaji příslušné osoby a případně i s její fotografií, pokud je v systému uložena. Všechny návrhy systému MBUX jsou vázány na profil uživatele. Pokud v úterý večer řídí EQS někdo jiný, toto doporučení se neobjeví – nebo se objeví jiné, v závislosti na zálibách příslušného uživatele.

2) Pokud řidič EQS používá v zimě pravidelně masážní funkci na principu lávových kamenů, systém se to naučí a automaticky mu tuto komfortní funkci za zimních teplot navrhne.

3)Pokud si uživatel pravidelně zapíná kromě vyhřívání sedadla například také vyhřívání volantu a dalších ploch, je mu to navrženo, jakmile aktivuje vyhřívání sedadla.

4) U podvozku modelu EQS lze zvětšit světlou výšku, což je užitečná funkce například pro strmé příjezdy ke garáži nebo příčné práhy zpomalující dopravu. MBUX si zaznamená polohu GPS, v níž uživatel aktivuje funkci zvýšení světlé výšky. Jakmile se vozidlo podle GPS znovu přibližuje k této poloze, MBUX automaticky navrhne zvýšení světlé výšky modelu EQS.

Na rychlost odezvy si majitel EQS určitě nebude stěžovat. Centrální procesorová jednotka totiž disponuje osmi jádry 24 GB RAM a přenosovou rychlostí paměti RAM 46,4 GB, což jsou parametry odpovídající výkonnému pracovnímu notebooku.