Displeje v autech brzy pokryjí celou palubní desku. Mercedes ukazuje jak...
Tlačítkům definitivně odzvonilo. Na druhou stranu - složité listování v různých menu a podmenu odpadá..
Ve voze Mercedes-Benz EQS, což je chystaný luxusní elektrický sedan ve velikosti klasické třídy S, bude nainstalována rovněž nová palubní deska.
Jak prozrazují snímky v naší fotogalerii, systém s označením MBUX Hyperscreen, tvoří ji tři OLED displeje propojené do jednoho celku. Kromě dnes již téměř tradičního digitálního přístrojového štítu a centrálního displeje pro zobrazení navigační mapy a dalších údajů je vpravo (u verze s volantem vlevo) speciální displej pro spolujezdce.
Na něm lze obsah individualizovat prostřednictvím až sedmi uživatelských profilů. Není-li sedadlo spolujezdce vpředu obsazené, promění se displej v digitální ozdobný panel. V tomto případě se na něm zobrazují animované hvězdy, tedy logo Mercedes-Benz.nU centrálního displeje a displeje pro spolujezdce vpředu nalézá uplatnění technika OLED.
Systém MBUX v tomto voze aktivně ukazuje uživateli správné funkce ve správný okamžik, a to za přispění umělé inteligence. Mercedes-Benz totiž důkladně a systematicky zkoumal způsob používání první generace systému MBUX a zjistil, že většina využití se týkala oblastí navigace, rádia/médií a telefonu. Navigační aplikace je proto s kompletním rozsahem funkcí vždy v centru displeje.
Pomocí umělé inteligence je pak automaticky nabízeno více než 20 dalších funkcí – od aktivního masážního programu přes připomenutí narozenin až po návrh poznámek do seznamu úkolů – pokud jsou pro zákazníka relevantní.
Mercedes v tiskové zprávě uvádí také příklady využití:
1) Řidič, který cestou domů v úterý večer vždy volá určitému příteli, bude například dostávat v tento den v týdnu a v tuto hodinu návrh příslušného telefonního hovoru. Přitom se objeví navštívenka s kontaktními údaji příslušné osoby a případně i s její fotografií, pokud je v systému uložena. Všechny návrhy systému MBUX jsou vázány na profil uživatele. Pokud v úterý večer řídí EQS někdo jiný, toto doporučení se neobjeví – nebo se objeví jiné, v závislosti na zálibách příslušného uživatele.
2) Pokud řidič EQS používá v zimě pravidelně masážní funkci na principu lávových kamenů, systém se to naučí a automaticky mu tuto komfortní funkci za zimních teplot navrhne.
3)Pokud si uživatel pravidelně zapíná kromě vyhřívání sedadla například také vyhřívání volantu a dalších ploch, je mu to navrženo, jakmile aktivuje vyhřívání sedadla.
4) U podvozku modelu EQS lze zvětšit světlou výšku, což je užitečná funkce například pro strmé příjezdy ke garáži nebo příčné práhy zpomalující dopravu. MBUX si zaznamená polohu GPS, v níž uživatel aktivuje funkci zvýšení světlé výšky. Jakmile se vozidlo podle GPS znovu přibližuje k této poloze, MBUX automaticky navrhne zvýšení světlé výšky modelu EQS.
Na rychlost odezvy si majitel EQS určitě nebude stěžovat. Centrální procesorová jednotka totiž disponuje osmi jádry 24 GB RAM a přenosovou rychlostí paměti RAM 46,4 GB, což jsou parametry odpovídající výkonnému pracovnímu notebooku.
Další články

Historie značky BMW v Česku: Zapsal se do ní také Karel Gott
Před třiceti lety se začaly opět oficiálně do Česka dovážet auta a motocykly slavné značky BMW. Nyní má…

Historie Velorexů se začala psát před 70 lety: Nejprve to ale byl…
22. ledna 1951 se dílna bratrů Stránských v obci Parník u České Třebové oficiálně začlenila do struktury…

Největší myčka na světě za den očistí 4000 automobilů. Mají ji v…
Jako malá továrna vypadá automyčka Mr. Wash v Německém Stuttgartu.

Dlouhé nohy i podivné pózy: Tak vypadaly reklamní fotky na auta za…
Při prohlížení reklamních fotografií na auta vyráběná v socialistických zemích v odobí od šedesátých do…

Brouk slaví 75. narozeniny. Výroba tohoto Volkswagenu skončila až v…
Volkswagen vyvinul dokonce i další generace automobilu, který vznikl v hlavě severočeského rodáka Ferdinanda…

Mnohem rychlejší než reálná Formule 1. I závoděním na autodráze se…
Profesionální modely na závodní autodráze zrychlují z nuly na sto kilometrů v hodině během pouhých čtyř…

Fabia Rally2 evo v novém roce zrychlí. I v posledním roce života ji…
V nové továrně Škody Motorsport již sice probíhají vývojové práce na nové generaci rallyového speciálu,…

Po dosažení úctyhodného věku 125 let je automobilka Škoda v plné…
Přesně 125 let. Právě tolik let uplynulo od okamžiku, kdy se začaly rodit základy v současnosti…

Mercedes-Benz vybavuje své vozy airbagy již desítky let. Letos přidal…
Právě před čtyřiceti lety představil Mercedes-Benz v té době unikátní bezpečnostní prvek: airbag řidiče…
