Do Škody se vrací Martin Jahn. V představenstvu střídá dalšího Čecha
Po desetiletém působení naopak končí ve vrcholném řídícím orgánu mladoboleslavské automobilky Bohdan Wojnar.
Martin Jahn, který byl dlouhá léta nejvýše postaveným Čechem ve strukturách německého koncernu Volkswagen, se po třináctileté přestávce vrátí do vedení automobilky Škoda Auto. Informaci potvrdilo tiskové oddělení Škody. Od začátku března převezme funkci člena představenstva pro prodej a marketing od Alaina Faveye. Ten bude v blízké době pověřen novými úkoly v managementu koncernu Volkswagen.
Podle našeho zdroje se změna připravovala již delší dobu. V podstatě od doby, kdy vloni v létě Martin Jahn skončil v pozici viceprezidenta pro prodej a marketing společnosti FAW-VW v čínském městě Čchang-Čchun.
„Rád bych přivítal Martina Jahna, který se vrací do společnosti Škoda Auto jako osvědčený odborník na prodej a marketing, aby posílil naše představenstvo poté, co strávil více než dvanáct let v zahraničí. Mezi jeho hlavní úkoly bude patřit další digitalizace oblasti prodeje, vývoj nových obchodních modelů pro společnost Škoda Auto, rozvoj našeho podnikání prostřednictvím pronikání na nové trhy a další posílení naší orientace na zákazníky. Přeji mu hodně úspěchů,“ sdělil předseda představenstva Thomas Schäfer.
Martin Jahn (51) má za sebou velmi úspěšnou kariéru. Po absolvování Vysoké školy ekonomické pracoval v agentuře Czech Invest, kterou v letech 1999 - 2004 vedl. Následně si na dva roky vyzkoušel politiku. Ve vládách Stanislava Grosse a Jiřího Paroubka téměř rok a půl zastával funkci místopředsedy vlády pro ekonomiku.
Od roku 2004 následující dva roky působil v přestavenstvu Škody Auto se zodpovědností za personalistiku a vztahy s veřejnými institucemi. Pak již zamířil do zahraničí. Nejprve na dva roky do Ruska, kde byl šéfem společnosti Volkswagen Rusko. Od roku 2010 působil v centrále Volkswagenu ve Wolfsburgu a poté přesídlil do zmíněné Číny.
V loňském rozhovoru pro Deník uvedl, že už by nerad působil v daleké cizině, přestože v Číně byl rád. Některé věci by dokonce chtěl odtud přenést i do svého nového působiště: "Tam je zajímavý takový budovatelský duch nebo lépe řečeno nadšení pro věc. U nás si všichni pořád stěžují, hledají problémy, nic se nechce změnit.. Tam je dynamika a snaha zkoušet nové věci. To bych si rád udržel a doufám, že o to nepřijdu," řekl.
Bohdan Wojnar vydržel ve funkci člena přestavenstva se zodpovědností za lidské zdroje deset let. Byl zodpovědný například i za kolektivní vyjednávání s odborovou organizací.
Jeho funkci přebírá od prvního březnového dne Maren Gräf. Ta se do Mladé Boleslavi přestěhuje z vedení koncernu Volkswagen ve Wolfsburgu.
Další články

Soška Rolls-Royce má 110 let
Rolls-Royce Motor Cars oslavil 110. výročí sošky Spirit of Ecstasy – svého oficiálního znaku.

Digitální asistent pomáhá doručovatelům vyhledávat a třídit balíky

Novodobý Superb letos oslaví dvacetiny. Mohl se ale jmenovat třeba…
Premiéra novodobé vlajkové lodi automobilky Škoda se odehrála během stejného dne, v jakém došlo k útoku na …

Čistě elektricky kolem Česka: Jak si vedl během 24 hodin Hyundai Kona…
S elektromobilem Hyundai Kona Electric, který se vyrábí v České republice a s pouze jedním spolujezdcem jsem…

Důkaz opravdové lásky? Růžové Bugatti Chiron Sport
Ještě nikdy nepoužitými odstíny barev je nalakován velmi speciální exemplář vozu Bugatti Chiron Sport

Na Dakar se už chystá elektrický závodní kamión. Celý vznikne v Česku
Také na trati slavné dakarské rallye se začnou objevovat elektřinou poháněné závodní stroje. Jedním z nich má…

Před 40 lety vznikl vůz Oltcit. Jeho nekvalita předčila i tehdejší…
Stejně jako značka Dacia vznikl také Oltcit díky spolupráci s francouzskou automobilkou. Tentokrát šlo o…

Designéři Škody už vědí, jak by měly vypadat nové ikony: Třeba 1203…
V historii značky Škoda je řada zajímavých vozů, některé si však veřejnost pamatuje více než jiné. Designéři…

Před 80 lety konstruovali v Tatře unikátní aerosaně. Hitler je…
V kopřivnickém Technickém muzeu opatrují jediný dochovaný prototyp unikátního sněžného vozidla. Existuje však…
