Porsche již stačilo s pravidly nesvázaným a dále upraveným prototypem třídy LMP1 Porsche 919 Hybrid Evo stanovit rekord tratě i na belgickém Spa-Francorchamps. S časem 1:41,77 bylo skoro o vteřinu rychlejší než původní rekord monopostu Formule 1. Nyní se ale budou zřejmě přepisovat dějiny také na legendární Severní smyčce Nürburgringu.

Dodnes nejrychlejší kolo na místě zajel v roce 1983 Stefan Bellof v závodní placce Porsche 956 během kvalifikace na závod 1000 km Nürburgringu. Jeho čas 6:11,13 přitom nebyl dodnes překonán a mnozí si mysleli, že k překonání ani nikdy nedojde. Podobně rychlé závodní vozy již na smyčce nezávodí a současně nejrychlejší sériové vozy se „teprve“ dostávají pod hranici sedmi minut.  

Jelikož se ale Porsche rozhodlo současný závodní prototyp 919 Hybrid po ukončení angažmá ve třídě LMP1 šampionátu WEC nezahodit jednoduše do muzea, nýbrž jeho techniku dále rozvíjet bez omezení pravidel a nařízení, možná se pokoření nynějšího rekordu tratě opravdu dočkáme.

Porsche totiž speciál 919 Hybrid Evo na Nordschleife již testuje a nadšení fanoušci značky už vytahují teorie a výpočty, jaký čas by nakonec prototyp mohl vlastně zajet. Místní „okruhový expert“ Misha Charoudin testování Porsche na trati natáčel a samozřejmě i jednoduše na mobilu stopoval jednotlivé průjezdy.

Odhadům také napomáhají výpočty a srovnání času z dříve zmíněného Spa, kde 919 Evo již rekord stanovila a ukázala, o kolik je rychlejší například vůči závoďákům třídy GT3, které na Nordschleife závodí také.

Možná i pod pět minut…

Krátce řečeno, nejnovější odhady mluví o naprosto neuvěřitelném času 4:51 při naprosto ideálních podmínkách – počasí, okolí teplota, teplota tratě. Nejenže by 919 Evo a její pilot a vítěz 24h Le Mans Timo Bernhard mohli pokořit šestiminutovou hranici, dokonce by pokořili i tu pětiminutovou.

Charoudin u tratě naměřil Bernhardovi nejrychlejší čas 6:20, i přestože měl vůz v rámci testování techniky neprojet poslední část zcela naplno. Porsche 919 Evo je tedy i na půl plynu v některých sektorech nebezpečně blízko samotnému času starého Porsche 956. Při odhadu ideálního tempa v posledních sektorech pak Charoudin došel k času 5:09. To je stále o více než minutu rychlejší než dosavadní rekord.

Každopádně už není pochyb, že se Porsche vážně snaží rekord tratě překonat a zřejmě se mu to i velice snadno podaří. Teď si jen musíme počkat na oficiální čas.

Jen pro informaci, 919 Hybrid Evo je snahou Porsche vymáčknout z nyní již vyřazeného prototypu všechny možné schopnosti bez nutnosti dodržovat pravidla třídy LMP1. Auto používá dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec a dva elektrické motory pro kombinovaný výkon přes 1176 koní (865 kW). Tato síla putuje na zem přes pohon všech kol a závodní slicky, načež vůz o hmotnosti jen 888 kg tlačí k zemi ještě účinnější aerodynamická karoserie. Jednoduše ideální stroj k pokořování traťových rekordů.

Odhady Mishy Charoudina:

Zdroj: Youtube

Pár záběrů z testování: