A zdá se, že výrazný posun k lepšímu nepřinesou ani nové modely s novou technikou - Alfa Romeo nedávno uvedla sedan Giulia a SUV Stelvio, s "esúvéčkem" jménem Levante se snaží uspět také Maserati. Zájem o tyto novinky ale zatím neodpovídá představám firmy.

Za možným prodejem zmíněných dvou značek je však podle serveru Automotive News mnohem rozsáhlejší plán, než jen zbavení se ztrátových částí skupiny FCA - kromě Alfy Romeo a Maserati se mluví například také o prodeji divize Magneti Marelli. Pokud se FCA problematických značek a dalších částí zbaví, měla by se stát atraktivnějším partnerem pro některou z dalších velkých automobilek.

Že to zní zvláštně? Možná jen na první pohled. Šéf koncernu Sergio Marchionne totiž už dlouho hledá mezi velkými automobilovými koncerny partnera, s nímž by se mohl spojit, což je podle něj jediný způsob, jak v budoucnu ufinancovat vývoj nových aut, nástup elektrifikace i autonomních technologií. Jenže jak se ukázalo, o FCA nikdo nestojí - a to právě i kvůli ztrátovým značkám. Po jejich prodeji by se to mohlo změnit.

Jestli jsou ale opravdu Alfa Romeo a Maserati skutečně k mání, zatím koncern Fiat Chrysler nekomentoval.

I tak už se objevily spekulace, kdo by slavné značky mohl koupit. O Alfu Romeo kdysi velice stál Volkswagen, ale že by měl zájem i teď, když musí řešit dopady dieselgate a věnuje se ve velkém vývoji elektrifikovaných automobilů, lze téměř vyloučit. Nejčastěji se proto mluví o zájemcích z Číny, i když zatím nepadla žádná jména.

Tedy jedno vlastně ano, ale ne přímo v souvislosti s Maserati či Alfou Romeo. Automobilka Great Wall prý projevila jistý zájem o koncern FCA, ale zajímá se hlavně o Jeep. Přitom právě Jeep a další masové značky (Fiat, Dodge, RAM) mají v blízké budoucnosti FCA táhnout. Kdyby se tedy koncernu povedlo prodat ztrátovou Alfu Romeo a Maserati, možná by v automobilce Great Wall našel vysněného partnera pro celou skupinu. A ještě by tak zvýšil svou hodnotu.

Analytici odhadují, že za Alfu Romeo a Maserati by FCA mohlo obdržet FCA zhruba sedm miliard eur (v přepočtu asi 183 miliard korun.