Přestože už minulý rok ukázalo Lamborghini odvážný koncept elektrického supersportu Terzo Millennio, s využitím tohoto typu pohonu prý v nejbližší době vůbec nepočítá. O elektrické budoucnosti se magazínu Automotive News Europe rozpovídal technický šéf Lamborghini Maurizio Reggiani.

Ten uvedl, že na rozdíl od sesterských automobilek koncernu VW jako Porsche či Audi, které si již s elektrickým pohonem zahrávají, si Lamborghini ještě chvíli počká až technologie přijde s dalším zásadním průlomem.

„Naším hlavním cílem je výroba supersportů a tohoto cíle prostě s dnešními specifikacemi baterií, co se týče výdrže a výkonu, nelze dosáhnout,“ prohlásil Reggiani.

Podle Reggianiho by musel elektrický supersport Lamborghini mimo jiné dosahovat maximální rychlosti přes 300 km/h a jeho baterie musely vydržet tři ostrá kola na Severní smyčce Nürburgringu.

Přístup Reggianiho je přitom možná trochu úsměvný, jelikož například malosériové automobilky Rimac nebo čínské NextEV s modelem Nio už elektrický pohon do supersportovního balení dokázaly zakomponovat vcelku obstojně.

Takový Rimac Concept_One dokáže vyprodukovat 1223 koní (900 kW) a dosáhnout rychlosti až 355 km/h, zatímco Nio EP9 je prozatím nejrychlejší elektromobilem právě na Severní smyčce.

Lamborghini chce nicméně k plné elektrifikaci dojít postupně, takže zapřisáhlé fanoušky spalovacích motorů prozatím nenaštve. Vždyť jsme se ještě ani nedočkali prvního hybridu italské značky, kterým bude nová plug-in varianta SUV Urus.

Už dříve pak Reggiani potvrdil, že nástupci supersportů Aventador a Huracán budou nadále využívat atmosférických motorů, ovšem s částečnou elektrickou pomocí. Nejspíše ve formě stále populárnějšího 48V elektrického systému.