Emisní aféra Volkswagenu má prvního odsouzeného, inženýr půjde do vezění
Aféra s „cinknutými“ naftovými motory německého Volkswagenu má první konkrétní oběť. Jedná se o bývalého vysoce postaveného inženýra Jamese Lianga. Ten stál v popředí emisní aféry a komunikoval s příslušnými emisními úřady, kterým lhal.
Liang je podle soudu přímo spojen s vývojem softwaru, který podle různých faktorů pozná, že se autu měří emise. V tu chvíli se změní řízení motoru a objem škodlivých plynů se drasticky omezí. Za všech jiných běžných situací však auto údajně vypouští z výfuku až desetinásobky škodlivin oproti tomu, co je dovoleno a deklarováno.
Okresní soudce Sean Cox proto Lianga odsoudil na 40 měsíců vězení a také k zaplacení mastné pokuty ve výši 200 000 dolarů (4,4 milionu korun). Je to výrazně tvrdší trest, než jaký chtěli Liangovi obhájci. Ti požadovali vězení jen na 36 měsíců a desetinovou pokutu v hodnotě 20 000 dolarů (440 tisíc korun).
Obhajoba hájila Lianga tím, že se zkrátka ocitl ve velmi složité situaci. Liang prostě dělal to, co mu bylo řečeno zaměstnavatelem a zvolil loajalitu k firmě před legálními postupy. U soudu si Liang vyslechl, že byl „velmi důležitý a klíčový hráč ve velmi vážném zločinu“.
Liang je sice první, ale rozhodně ne poslední odsouzený. Další výše postavení zaměstnanci Volkswagenu, kteří mají v aféře s emisemi prsty, budou totiž brzy následovat. Dost možná nejhůře dopadne Oliver Schmidt, ředitel environmentálního a technického centra Volkswagenu v Michiganu. Ten už se ke svým prohřeškům přiznal a je reálné, že za mřížemi stráví dokonce 7 let.
Další články

Historie značky BMW v Česku: Zapsal se do ní také Karel Gott
Před třiceti lety se začaly opět oficiálně do Česka dovážet auta a motocykly slavné značky BMW. Nyní má…

Historie Velorexů se začala psát před 70 lety: Nejprve to ale byl…
22. ledna 1951 se dílna bratrů Stránských v obci Parník u České Třebové oficiálně začlenila do struktury…

Displeje v autech brzy pokryjí celou palubní desku. Mercedes ukazuje…
Tlačítkům definitivně odzvonilo. Na druhou stranu - složité listování v různých menu a podmenu odpadá..

Největší myčka na světě za den očistí 4000 automobilů. Mají ji v…
Jako malá továrna vypadá automyčka Mr. Wash v Německém Stuttgartu.

Dlouhé nohy i podivné pózy: Tak vypadaly reklamní fotky na auta za…
Při prohlížení reklamních fotografií na auta vyráběná v socialistických zemích v odobí od šedesátých do…

Brouk slaví 75. narozeniny. Výroba tohoto Volkswagenu skončila až v…
Volkswagen vyvinul dokonce i další generace automobilu, který vznikl v hlavě severočeského rodáka Ferdinanda…

Mnohem rychlejší než reálná Formule 1. I závoděním na autodráze se…
Profesionální modely na závodní autodráze zrychlují z nuly na sto kilometrů v hodině během pouhých čtyř…

Fabia Rally2 evo v novém roce zrychlí. I v posledním roce života ji…
V nové továrně Škody Motorsport již sice probíhají vývojové práce na nové generaci rallyového speciálu,…

Po dosažení úctyhodného věku 125 let je automobilka Škoda v plné…
Přesně 125 let. Právě tolik let uplynulo od okamžiku, kdy se začaly rodit základy v současnosti…
