O zmenšování motorů v rámci dodržování emisních norem a snižování spotřeby paliva se rozpovídal pro britský magazín Autocar šéf Volkswagenu Herbert Diess.

Podle něj éra downsizingu dosáhla svého vrcholu, přičemž další vývoj ještě menších motorů by už nemusel znamenat nižší produkci emisí a lepší spotřebu.

Čtěte také: Dopravní policisté dostali "nová" auta. Audi A6 s šestiválci mají hlídat dálnice

Snižování počtu válců prý splnilo svůj účel a vozy jsou nyní úspornější, zatímco si udržují spolehlivost a účinnost.

Pokud by se však v tomto trendu pokračovalo, Diess zmiňuje problémy s náklady na vývoj a schopnostmi těchto ještě menších motorů splňovat tabulkami dané emisní normy.

Už v současnosti totiž mnohdy malé motory reálně nesplňují papírově udávané hodnoty spotřeby.

Čtěte také: VIDEO: Takhle zní nový Renault Mégane R.S.. Odhalen má být už zítra

Stejný osud čeká i malé naftové motory, u kterých se podle Diesse také nevyplatí další vývoj, jelikož automobilku ve srovnání se stejně úspornými, výkonnými a emisně „čistými" benzinovými motory stojí razantně více peněz - v průměru prý o 1000 eur (asi 26 500 korun).

Dieselové agregáty mají být proto v budoucnu vyhrazeny spíše kategorii větších vozidel. Pro malé městské automobily je pak pravděpodobný příchod hybridních systémů, jakmile se cenou vyrovnají klasickým motorům