V pořadí druhý vůz s označením Felicia (tím prvním byl pochopitelně dnes velmi ceněný kabriolet, v mnohém vycházel z předrevoluční Škody Favorit. V zásadě bychom to mohli označit jako velký facelift tohoto modelu. Ovšem, jak uvádějí autoři publikace Kronika Škoda Auto, celkem 1187 významnějších dílů bylo ve Felicii nových.

Účelem řady z nich bylo zvýšení aktivní i pasivní bezpečnosti. Výrazně zpevněn byl skelet karosérie, vůz dostal novou přední nápravníci, zapracovalo se také na komfortu odpružení, odhlučnění i dalších věcech. 

Vůz byl v porovnání s Favoritem o čtyři centimetry delší a o půldruhého centimetru širší. Zavazadlový prostor automobilu s karosérií hatchback se pak zvětšil o 21 litrů. V případě kombi byl objem "kufru" již skvělých 447 litrů. 

Kombík byl opravdu prostorné auto. Vzpomínám, jak jsem uvnitř (se zavřenými pátými dveřmi) přepravoval třímetrové dřevěná prkna.

Postupně se nabízely i různé akční verze, včetně dost divokých inteirérů

V průběhu let výroby se do vozu (buď za příplatek nebo jako součást výbavy vyšších výbavových stupňů) poprvé v historii Škody začaly montovat airbagy, klimatizace, výškově nastavitelné přední sedačky, palubní počítač nebo posilovač řízení.

Výroba vozu začala přesně 17. října 1994 v mladoboleslavském závodě automobilky Škoda. Této události předcházelo smontování pěti desítek prototypů v továrně ve Vrchlabí. O devět dnů se v Praze na Karlově mostě nový model představil veřejnosti. Pokřtěn byl vodou z Vltavy.

Na začátku byl nabízen pouze hatchback, kombi následovalo až v polovině následujícího roku. Podnikatele nepochybně zaujal i pick-up Pod kapotu všech karosářských verzí se montoval osvědčený zážehový čtyřválcový agregát 1,3 s výkonem buď 40 kW nebo 50 kW. Později vůz mohla pohánět také zážehová šestnáctistovka (55 kW) nebo vznětový motor 1,9 D.

Od roku 1998 příď podle Octavie

Zatímco v počátku byla příď Felicie bez klasické masky chladiče (stejně jako předtím Favorit), po roce 1998, kdy se začalo vyrábět modernizované provedení, již byl tento prvek sjednocen s obdobným na Octavii.

Když už je řeč o designu - původně tvary připravované Felicii připravoval, stejně jako v případě Favoritu, italský karosář Bertone. Ovšem po majetkovém vstupu Volkswagenu do Škodovky se rozhodlo o změně přístupu a navrhování tvarů exteriéru i interiéru se stalo interní záležitostí.

Faktem je, že se Felicia povedla. Uhlazená a zakulacená karosérie se líbila a ještě více se možná oceňovaly tvary palubní desky. Tu ovšem (v případě, že zákazník projevil zájem o montáž airbagu spolujezdce) hyzdil výřez na horním okraji palubní desky. Současně se pak majitel musel smířit s tím, že nedostane klasickou přihrádku pro spolujezdce, protože právě v jejím prostoru byl umístěn tento ochranný prvek.

Vůbec nejatraktivnější variantou Felicie se stal model FUN. Přestože byl k mání pouze v jediné barvě - žluté- vypadal díky speciálnímu přednímu nárazníku, spojleru na zádi, lemům blatníků a dalším prvkům skutečně skvěle. Zajímavé bylo umístění druhé řady sedaček pod otevřené nebe na plochu korby. Další verzi otevřené Felicie, tentokrát ale se zachovanými dvěma páry dveří na bocích, připravila firma Metalex.

Felicie byly vídány i na tratích věhlasných rallyových závodů. Za jejich volant kromě tuzemských továrních jezdců usedali i špičkoví zahraniční závodníci. Například Stiq Blomqvist dojel s Felicií Kit Car roce 1996 co cíle britské RAC Rally na třetím místě v absolutní klasifikaci!!!.

Éra novodobé Škody Felicia skončila v roce 2001. Nahradil ji dodnes vyráběný model Fabia. Za sedm let se vyrobilo celkem 1 401 489 exemplářů. Nejvíce - přes 915 tisíc bylo hatchbacků, kombi přispělo více než 350 tisíci kusy, pick-up 125 tisíci a nejvzácnější Fun devíti tisíci.