V Ingolstadtu slaví. Audi A4 se vyrábí už 25 let. Manažerský vůz střední třídy, který v produkci nahradil model 80, se dočkal řady karosářských variant. A také motorových. Od úsporné naftové verze po ostrou RS4. Celkem vzniklo na 7,5 milionu kusů, což znamená, že na ni narazíte téměř na každém rohu.

První generace v roce 1994 vyjela na platformě B5 (PL45), od ní se pak odvíjelo interní označování všech následujících verzí. Za designem vozu stáli Imre Hasanič a Jürgen Albamonte. Vývoj trval dlouho, začal už na konci osmdesátých let. Auto vyjelo se širokou paletou motorů od benzinové jedna-šestku po výkonný šestiválec.

Audi E-Tron při testech v Dubaji
Audi u svého elektrického SUV E-Tron zvažuje „paket pro vegany“

Druhá generace začala jezdit v roce 2000. Kromě reprezentativního sedanu a praktického kombi se světu představil také kabriolet. Řadové čtyřválce a vidlicové šestiválce doplnila ostrá verze S4, kterou poháněl benzinový V8 o výkonu 253 kW, nebo-li 344 koní. Pro náročnější řidiče byly připraveny také varianty s pohonem všech kol quattro.

V dalších generacích jsme byli svědky nástupu ještě silnějších modelů. Audi RS4 vyjelo s výkonem 420 koní a pokořilo stovku za 4,8 sekundy, což bylo do té doby hájemstvím jen čistě sportovních aut. Později se objevila i otudoorová varianta Audi A4 allroad quattro a podobně jako její větší sourozenec A6 pomohla zpopularizovat i tuto kategorii aut. Však se také po nich jmenují „allroady“.

Podívejte se do přiložené fotogalerii, kde najdete přehledně Audi A4 po generacích. Jaká byla vaše nejoblíbenější?