Groupe PSA, do níž patří zejména značky Peugeot a Citroën, koupí Opel a jeho britskou divizi Vauxhall za 2,2 miliardy eur, tedy v přepočtu za 59,5 miliardy korun.

Opel je přitom ztrátovou značkou. Do existenčních problémů se dostal v době světové finanční krize, koncern General Motors dokonce uvažoval, že se značky zbaví. Nakonec se rozhodl Opel vlastními silami restrukturalizovat. Přesto Opel loni utrpěl ztrátu 257 milionů dolarů (zhruba 6,6 miliardy Kč). A to i přesto, že výrobce loni zvýšil prodej v Evropě o téměř čtyři procenta na 1,16 milionů aut, nejvíc od roku 2011.

Skupina PSA přitom loni prodala celkem 3,15 milionu vozů. Po spojení s Opelem pak vznikne evroopská dvojka (z tohoto postu odsune Renault), která by měla brzy prodávat více než 5 milionů aut ročně. Vedení francouzského koncernu dokonce plánuje útok na pozici evropského lídra.

Nepřehlédněte: První statické dojmy: Opel Crossland X je crossover s praktickým interiérem