Mladoboleslavská automobilka vývojem Favoritu a rozjezdem jeho produkce téměř kompletně vyčerpala své finanční možnosti, přesto se lidé v AZNP (Automobilové závody, národní podnik; tehdejší jméno automobilky Škoda) pokoušeli na přelomu osmdesátých a devadesátých let alespoň o jeho modernizaci, když už si nemohli dovolit vyvíjet zcela nový automobil.

Pomocnou ruku opět podalo italské stylistické studio Bertone, které ještě před koncem osmdesátých let navrhlo a postavilo modernizovanou variantu Favoritu, která se v Mladé Boleslavi po zpracování výkresové dokumentace záhy změnila na sedan se jménem Felicia.

Měl to být automobil stojící o stupínek výš než Favorit, což dokládají také interní záznamy výrobce o připravovaných pohonných jednotkách.

V plánu byla kromě původní třináctistovky OHV z Favorita také nová řada celohliníkových motorů 790 s ventilovými rozvody OHC a objemem 1,4 a 1,6 litru. Vrcholem měla být šestnáctistovka DOHC s výkonem překračující hranici 100 koňských sil.

Jak tohle všechno dopadlo, v tuto chvíli již víme. Ve značně turbulentní době byla domácí automobilka odprodána německému koncernu Volkswagen, který sice zajistil budoucnost značky Škoda, pokračování jména Felicia, pokroková technika pod přední kapotou však své využití už nenašla.

Zajímavé na tomto příběhu je, jak se postupně měnil a vyvíjel design nástupce, který - jak je známo - nakonec nevznikl jako projekt začínající s čistým listem papíru, ale díky rozsáhlému přepracování typové řady 781, tedy Favoritu.

Tohle je poslední ze tří příběhů, který uzavírá kapitolu jménem Škoda Favorit, podívejte se… Najdete jej, společně se vzácnými snímky a obrázky, v galerii.