Nová generace ikonického Porsche, představeného v Los Angeles, plní poslední dny stránky automobilových časopisů a webových portálů. Jedna z nejočekávanějších letošních novinek posouvá úroveň řidičských aut o další kus dál, a to ve všech ohledech. Ekologii a spotřebu nevyjímaje.

Ještě před oficiálním představením nového Porsche 911 se spekulovalo o pravděpodobném nasazení hybridního motoru a nyní je už jasné, že jsou tyto informace pravdivé. August Achleitner, produktový ředitel Porsche, prozradil dokonce i přibližný termín, kdy bychom se elektrifikované 911 mohli dočkat. Vzhledem k tomu, že 911 Hybrid je plánovaná až do druhé poloviny životního cyklu, nebude to dřív, jak za 4 roky.

Achleitner naznačil, že by nemělo jít o standardní plug-in hybrid, jakým je například Panamera 4 E-hybrid, ale o vozidlo, které se koncepcí pohonu bude podobat závodnímu vytrvalostnímu speciálu Porsche 919. To znamená systém rekuperace energie z proudění výfukových plynů, menší lithium-iontovou baterii a elektromotor na přední nápravě.

Generace 992 byla vyvíjena s ohledem na adopci elektromotoru a akumulátoru, takže by nebyl problém hybridní verzi nabídnout už nyní. Ovšem vývojáři nemají soustavu, která by nabídla odpovídající výkon a zároveň zbytečně nenavyšovala hmotnost. Práce jsou však v plném proudu, a pokud to vše chápeme dobře, do čtyř let Porsche potřebnou soustavou disponovat bude.