William Hawley Bowlus. Jméno, které v Česku pravděpodobně nikdo nezná, patří americkému konstruktérovi a vynálezci, jenž ve třicátých a čtyřicátých letech stavěl letadla a kluzáky. Jen tak mimochodem se vrhl i na obytné přívěsy. Vznikl model Bowlus Road Chief, který měl nápadný design s extrémně lesklým hliníkovým pláštěm dnes spojený s karavany Airstream.

„Tento typický vzhled našich karavanů si rychle našel spoustu obdivovatelů, ale také kopírovačů. Jedním z nich byl i Wally Byam se svou firmou Airstream,“ píše na svých webových stránkách Bowlus. Firma, která na rozdíl od Airstreamu upadla v zapomnění a dlouho nebyla aktivní, se nyní vrací na trh. A chce zase stavět obytné vozy ve svém dnes už retro designu. Mají být přitom zaměřeny na nejbohatší klientelu.

Tomu odpovídá i poslední počin společnosti jménem Bowlus Road Chief Endless Highways. Jak název napovídá, navazuje na model z třicátých let. A na přiložených fotografiích si můžete prohlédnout, že opravdu nasadil retro design. Pod něj ale schoval celou řadu moderní výbavy a řešení.

Bowlus Road Chief Endless Highways

Obytný přívěs je dlouhý přes 7,8 metru a široký dva metry. Má konstrukci z hliníkového rámu.. Na něj je ručně pomocí 5000 šroubů připevněn skelet z 80 hliníkových panelů, které zaměstnanci firmy leštili asi 100 hodin. Není nutné dodávat, že kompletní stavba karavanu probíhá ručně.

Uvnitř přívěsu najdete výhradně luxusní materiály. Kombinuje se tu dřevo, hliník, ocel a kvalitní látky. K dispozici je lednička s mrazákem, mikrovlnka, plynový sporák se dvěma hořáky, kuchyňská linka s ocelovou deskou, nerez umyvadlo, velké zrcadlo, skříně…

Na palubě je také klimatizace i topení včetně podlahového. Nechybí sprcha s teakovou podlahou a sezením. Komu by se zastesklo po civilizaci, může se připojit k internetu pomocí 4G wifi modemu.

V obytném přívěsu se vyspí celkem čtyři lidi, mají k dispozici dvě manželské postele. Pokud s sebou budou mít například i děti, může se jim rozložit gauč i křeslo na menší spací místo.

Road Chief se ale bude hodit i pro opravdové nomády. Díky sadě baterií by měl podle výrobce vydržet týden bez připojení k elektrické síti, aniž by jeho obyvatelé měli sebemenší problémy s pobytem na palubě. Tomu napomáhají i solární panely na střeše, které energii částečně doplňují.

Ručně postavený karavan na zakázku s luxusní výbavou samozřejmě není levnou záležitostí. Každý model se objednává individuálně a lze si do něj naporoučet další speciální výbavu, takže cena je poměrně flexibilní. Pro představu ale začíná na 185 tisících dolarech, tedy 4 144 000 korunách. Bez daně.