Aby Ford vytřídil zájemce o nový vůz a rozhodl o tom, komu laskavě dovolí utratit za něj přes deset milionů korun, spustil poptávkový systém. Pomocí formuláře se všetečnými otázkami se mohl člověk zařadit mezi další zájemce k posouzení.

Velkou výhodou přitom mělo být vlastnictví starší generace GT, vyráběné od roku 2005. Shrnuto podtrženo, z celé estrády kolem nového supersportu vyplynulo, že chce Ford prodávat svoje auto zejména nadšencům.

Jenže potom se objevily informace, které pro milovníky Fordu a sběratele nejsou příliš potěšující. Mezi 6505 žádostmi na prvních 500 kusů, vybral Ford například tu, kterou vyplnila skotská zpěvačka Amy Macdonald.

Ta sice možná hezky zpívá a miluje auta, ale vzhledem k tomu, že žádného Forda nikdy nevlastnila ani neřídila, nelze jí zařadit zrovna mezi nadšence. Tady je prostě zřejmá snaha zviditelnit Ford GT tím, že jej bude vlastnit nějaká slavná osobnost.

Sama zpěvačka se navíc přiznala, že žádost o zařazení mezi zájemce vyplnila spíše ze zvědavosti.

První vyrobený Ford GT 2017.

Ještě méně potěšující je a informace o tom, kdo dostal první dvě vyrobená auta. Ve chvíli, kdy Ford hrdě hlásil, že první GT sjelo z výrobní linky, nějak zapomněl dodat, že první dvě „zákaznická" auta jsou určená pro prezidenta automobilky Billa Forda Jr. a generálního ředitele Marka Fieldse.

Ford tedy tím pádem vypadá trochu jako společnost papalášů, která upřednostňuje svoje lidi před zákazníky. Přitom tu byl i velký mediální potenciál.

Kdyby Ford nadělil první auto nějakému speciálně vyvolenému nadšenci a sběrateli, mohla být zpráva o prvních vyrobených GT o dost veselejší.