Jestli doba někdy přála klasickým vozům, pak je to dnes. Množství společností, od různých start-upů po velké automobilky se chtějí na tomto trendu přiživit. Některé začínají s dárcovským vozem a ponechají jen VIN číslo, zatímco jiní, například Jaguar a Aston Martin, začínají od nuly. A další se nejspíš přidají, protože tato vlna nových klasických nepolevuje.

A nevypadá to, že by měla.

Dokonce už i Ferrari se nechalo slyšet, že uvažuje o znovuzorzení nejdražšího vozu světa – Ferrari 250 GTO. A vypadá to na stavbu podle dobové specifikace, tedy bez jakýchkoliv moderních úprav i s navazujícími VIN čísly. A jestli tento projekt dostane od vedení zelenou, pak je jasné, že Lamborghini, Bugatti, Mercedes a další nebudou jen tak přihlížet, jak konkurence vydělává obrovské peníze a dělá si skvělou reklamu…  

Alvis

Alvis skončil výrobu automobilů v roce 1967. Od té doby ho skloňovali pouze největší znalci historických značek, přestože v době své největší slávy šlo o mimořádně luxusní značku. V roce 2017 se poprvé objevily informace o jejím znovuzrození se smělými plány na výrobu všech modelových řad podle přání zákazníka – Graber, Bertelli (na fotografii), Lancefield, Parkward a Vanden Plas. Počet vyrobených kusů je u každé modelové řady striktně omezen na 25 kusů a základní cena bez moderních příplatků činí cca 7,5 milionu korun.

Aston Martin DB4 G.T.

V roce 2017 Aston Martin oznámil, že vyrobí omezenou sérii 25 kusů závodního modelu DB4 G.T. Každý z vozů je vyroben podle dobové odlehčené varianty cestovního DB4, včetně motoru a převodovky, a nemá homologaci pro provoz na pozemních komunikacích. Jde čistě o okruhovou hračku. A aby majitelé s těmito vozy skutečně jezdili, Aston Martin k nim zřídil dvouletý okruhový závodní program. Navíc, pokud budou chtít, mohou se s těmito novým DB4 účastnit závodů historických vozů.