Hlavním důvodem odlišení značek má být snížení vzájemné konkurence a napětí pod střechou německého koncernu. Nový plán zazněl od generálního ředitele Matthiase Müllera při čtvrtečním setkání více než 400 manažerů koncernu ve Wolfsburgu.

Aby se daly věci do pohybu, mají být na základě 14 zákaznických skupin vytvořena nová zaměření každé ze značek na evropském trhu. Cílem bude i snížení překrývání jednotlivých produktů těchto značek.

„Hlavní výzvou bude dosáhnout perfektního rozdělení trhu s jasnými oblastmi působení značek,“ sdělil Müller. Podrobněji však tento nápad bohužel nerozvinul, a tak je nyní těžké představit si, jak se od sebe budou ve skutečnosti značky dále lišit.

Plán rozlišení značek přišel jen pár dní poté, co německá agentura Reuters přinesla informaci o tom, že by si někteří lidé ve Volkswagenu uměli představit přesun části produkce Škody Auto mimo Českou republiku. A že by škodovka měla platit vyšší podílové náklady za sdílené technologie. Tento spor ovšem popírá jak Škoda Auto, tak mluvčí Volkswagenu.

Müller dále pokračoval s pohledem do budoucna, kdy by podobné odlišení značek podstoupily i prémiové automobilky koncernu VW. Ani k tomu ale nedodal více podrobností.