Nedávno jsme informovali, že nejostřejší provedení sedmé generace Golfu přijde o 10 koní kvůli přísnějším testovacím cyklům. Verze R by neodkázala plnit výrobcem uváděné emisní hodnoty.

Ale 10 koní minus pro tohle auto rozhodně není žádná tragédie. Pokud toto snížení není vázáno na výraznější úpravu softwaru, který by zásadně ovlivňoval průběh točivého momentu či výkonu, běžný řidič nic nepozná.

Horší osud potkal Golf GTI, který kvůli WLTP končí. Volkswagen Golf sedmé generace je téměř u konce výrobního cyklu, a tak se Volkswagenu nevyplatí výrazně optimalizovat základní GTI, které tak v Evropě končí. V nabídce zůstává pouze GTI Performance. Jestli se tento přístup dotkne také Octavie RS není známé, ale oba modely sdílejí stejný motor.

Zatím nepotvrzené informace přišly z tábora francouzského Peugeotu, který ze stejného důvodu z nabídky vypouští 308 GTi.