Prvním důvodem je prý obava o bezpečnost zákazníků. Šéf vývoje Maurizio Reggiani australskému magazínu Drive řekl, že dvanáctiválcový Aventador s pohonem zadních kol by byl obtížněji „zvladatelný" ve vyšších rychlostech, což je něco, o co Lamborghini nestojí.

Pro připomenutí, když na trh v roce 2011 dorazil základní Aventador, nabízel výkon 700 koní. Aktuálně Lamborghini prodává verzi S, u níž 6,5litrový atmosférický dvanáctiválec produkuje 740 koní a točivý moment až 690 Nm. A pro srovnání, menší Huracán s pohonem zadních kol do pohybu uvádí 5,2litrový desetiválec o výkonu 580 koní a nejvyšším točivém momentu 540 Nm.

Lamborghini Urus.
Lamborghini konečně představilo Urus, nové "super SUV". Jak se vám líbí?

Reggiani kromě toho tvrdí, že by u zadokolkového Aventadoru musela být právě i z důvodu bezpečnosti agresivně nastavena stabilizace a kontrola trakce. A její časté zásahy by podle něj negativně ovlivnily pocity při řízení. „Asi bychom pak měli hodně zklamaných zákazníků," dodal. Vysvětlení je to každopádně zvláštní, zvlášť od automobilky, která láká na vzrušující zážitky z jízdy.

A také proto, že mnozí konkurenti postavit sportovní auto s obřím výkonem a pohonem zadních kol umějí…