Italské značce Lancia je letos 115 let. Ve své historii zkonstruovala mnohé skvělé vozy, účastnila se šampionátu vozů F1 a sbírala tituly v mistrovství světa v rallye. Přesto dnes působí pouze v domovské Itálii a zákazníkům nabízí již dávno zastaralý model Ypsilon.

Koncern Stellantis, do kterého se v loňském roce začlenila, ovšem nechce připustit její úplnou smrt. Podle Automotive News již šéf automobilky Luca Napolitano představil nejvyššímu představiteli Stellantisu Carlosi Tavaresovi "ozdravný plán".

Ten je rozložen na desetileté období a na konci by se značka měla stát v určitém smyslu konkurencí také pro Mercedes-Benz. Značka se také opět dostane na jiné trhy než je Itálie. V první fázi má jít o Německo a Francii, později by měly následovat například severské státy, také Španělsko, Belgie či Rakousko. Mimo evropský kontinent se však Lancie nabízet nebudou.

Vůz se prodal za 400 000 Kč
Lancia Kappa po Václavu Havlovi už má nového majitele. Získal ji za 400 000 Kč

Důležitý nemá být objem, ale míra ziskovosti. Tu lze zvýšit například pomocí internetových prodejů. "Cílem je, aby zákazník měl možnost koupit si naše nové auto během pouhých tří kliknutí," nechal se slyšet Napolitano.

Prvním novým vozem, který vznikne v roce 2024, má být nová generacce malého modelu Ypsilon. V nabídce bude jak s hybridním, tak také čistě elektrickým pohonem.

Za další dva roky pak mají zákazníci dostat možnost koupit si kompaktní crossover a v roce 2026 pak přijde čas nového hatchbacku. Oba už budou mít pod kapotou pouze elektromotor, protože od roku 2026 se stane Lancia "čistě elektrickou".