Čínskému výrobci automobilů Zhejiang Geely Holding Group, který nedávno odkoupil 49,9 procenta malajsijské automobilky Proton a 51 procent její dceřiné společnosti Lotus, jde samozřejmě o peníze.

Lotusu se totiž konečně letos po 20 letech podařilo obrátit kartu a být v zisku. Zlepšit situaci dlouhodobě by přitom mělo přemístění výroby do Číny, což by snížilo náklady na výrobu.

Pro Lotus by se jednalo o velmi odvážný krok, neboť od samotného založení automobilky v roce 1952 se jejich sporťáky nevyráběly nikde jinde než v Anglii.

Podobné snižování nákladů výroby v závislosti na přemístění do Číny provedlo i minulý rok třeba švédské Volvo s modelem S90. Pro některé fanoušky by ale spojení „Lotus vyrobený v Číně" mohlo znít přece jen negativněji.

Dle čínských vlastníků by ovšem rozběhnutí produkce v Číně mohlo přinést nové technologické trendy, včetně elektrifikace, ještě lehčích materiálů a prý dokonce umělé inteligence. Zda o tyto věci zákazníci Lotusu stojí, je otázka. Tyto novinky by se ale samozřejmě týkaly i malajského Protonu.

Geely by mělo o těchto razantních změnách rozhodnout do konce roku. Do té doby zůstane produkce Lotusů tam kde doposud, ve městě Norfolk v Anglii.