Právě tehdy Mercedesu prvenství vzalo konkurenční BMW a drželo jej více než deset let. Rok 2016 ale zaběhnuté pořádky změní.

A i když se deset let zdá jako dlouhá doba, pro Mercedes-Benz, který patří koncernu Daimler, jde o velký úspech. Cíl vrátit se na místo největšího výrobce luxusních aut totiž vyhlásil teprve v roce 2011. S překonáním BMW se přitom počítalo až v roce 2020.

Mercedes tedy svoje plány splnil o čtyři roky dříve. Německá automobilka v období od ledna do listopadu meziročně zvýšila prodej o 12 procent na 1,89 milionu vozů, celoroční rekord 1,87 milionu vozů, kterého dosáhla vloni, tedy také překonala s předstihem. Letos tak téměř jistě prodá více než dva miliony aut.

Automobilky BMW a Audi, největší soupeři, zatím čísla za prvních jedenáct měsíců roku 2016 nezveřejnily, ale v prvních deseti měsících jejich prodeje ve srovnání s loňskem tak rychle nerostly.

BMW od ledna do října prodalo 1,64 milionu vozů, což představuje meziroční nárůst 5,5 procenta, Auto pak 1,55 milionu, tedy o 4,2 procenta více než za stejné období v roce 2015. V Mercedesu díky tomu už berou návrat na vrchol jako jistou věc.

Podle šéfa automobilky Dietera Zetscheho se navíc Mercedes-Benz stane i nejziskovější prémiovou značkou. Ve třetím čtvrtletí se jeho čistý zisk zvýšil meziročně o 13 procent na 2,7 miliardy eur (73 miliard Kč).