Nové články mají podle Fiskeru vystačit k úctyhodným 800 kilometrům dojezdu a nabíjet se prý budou jen jedinou minutu. Zejména kolem dobíjení jsme však poněkud skeptičtí, neboť přenést tolik kapacity za tak krátkou dobu je v současných podmínkách prakticky nemožné. I kdyby se však nabíjecí čas citelně natáhl, stále by se jednalo o úspěch.

Nové baterie těží z trojrozměrného vnitřního uspořádání a tedy z výrazně větší plochy samotných článků. Oproti současným li-ion bateriím mají mít baterie od Fiskeru 2,5x vyšší energetickou hustotu a navíc mají odstranit některé stávající nedostatky. Články se prý nebudou potýkat s vadnutím při nízkých teplotách a dokonce nabídnou výrazně vyšší proudovou zatížitelnost, tedy možnost vyššího výkonu.

Zároveň Fisker uvádí, že nové baterie lze vyrábět stejnými postupy a za použití stejných nástrojů, jako ty stávající. To by samozřejmě mělo citelně zjednodušit a zlevnit výrobu.

Zůstává otázkou, kdy se povede údajné zázračné baterie uvést na trh ke koncovým zákazníkům. Některé zdroje hovoří o roku 2023, ale toto datum nijak potvrzené není. Bližší informace se možná dozvíme v lednu při příležitosti veletrhu spotřební elektroniky CES. Právě zde by měl Fisker ukázat svůj nový elektromobil EMotion.