V osmdesátých a v první polovině devadesátých let byla značka Porsche v rozhodně nepříliš dobré kondici. Vedení zvažovalo různé projekty, které ji měly dostat ze dna. Například se připravoval čtyřdveřový sedan (vlastně ideový předchůdce současného modelu Panamera), nakonec ale dostal přednost sportovní roadster.

Jeho název prý vymysleli sami členové konstrukčního týmu Spojili prostě dvě slova - označení typu motoru Boxer a typ karosérie roadster. A tak vznikl Boxter.

"Oslavnou" edici tohoto vozu si můžete prohlédnout v nové fotogalerii.

Protože se ale muselo šetřit, bylo zapotřebí využít co největší podíl dílů z tehdy připravované nové generace "devětsetjedenáctky (řada 996). Údajně tak měl v sobě tento první Boxster z roku 1996 skoro polovinu součástek z většího sporťáku.

Nový motor ovšem umístili doprostřed, což z tohoto modelu uděalo dodnes jeden z "nejřidičtějších" automobilů, které jsou dostupné na trhu s novými automobily. Úspěch se dostavil. Do té doby, než u Porsche vymysleli SUV Cayenne, byl Boxster nejprodávanějším modelem automobilky.

Od druhé generace se pak k automobilu s otevřenou střechou přidalo také stejně koncipované kupé Cayman.

Letos značka oslavuje výročí vozu Boxter limitovanou edicí s příznačným označením "25 years. Těchto automobilů vznikne přesně 1250 kusů. Pohonnou jednotkou je atmosféricky plněný zážehový šestiválec s objemem čtyři litry. V něm se rodí síla téměř 400 koňských sil. Výkon se samozřejmě přenáší na zadní kola prostřednictvím buď šestistupňové přímo řazené nebo sedmistuspňové dvouspojkové automatické převodovky.

Ve výbavě, která vychází z verze GTS 4.0, je také adaptivní podvozek, červená elektricky skládaná střecha a interiér čalouněný červenou kůží. Nádavkem samozřejmě kupující dostane příslušné označení "25 years" na zadní části karosérie a na palubní desce.