Motoristický svět v obrazech: 15 událostí, které stojí za zapamatování
V roce 2019 opustily tento svět dvě významné osobnosti, představily se nové generace veleúspěšných aut a média zaznamenala i dvě změny působišť bývalého šéfdesignéra Škody Jozefa Kabaně.
Rok 2019 nebyl z pohledu motoristického novináře vůbec nudným zapomenutíhodným letopočtem. Přehled těch úplně nejdůležitějších a nejzajímavějších událostí přinášíme v přiložené fotogalerii.
Ale i jiné věci rozhodně stály za zaznamenání. Například hned v lednu se po čtyřleté nadvládě značky Škoda stal Autem roku v ČR model jiné automobilky. Konkrétně to byl Ford Focus. Tím evropským a později světovým se, jak vyplývá z titulního obrázku tohoto článku, vyhlásili elektromobil Jaguar I-Pace. Přesto mu to k nějakým zásadním prodejním výsledkům nepomohlo.
Na jaře se ovšem stala další věc, která může zásadně ovlivnit život tuzemských motoristů. Novým ministrem dopravy byl jmenován Vladimír Kremlík. Společně s novým šéferm ŘSD slíbil, že hlavním kritériem při výběrových řízeních na nové dopravní stavby už nebude nejnižší cena a na podzim udělal moudré rozhodnutí, když nechal včas odstranit stavební stroje z rekonstruované dálnice D1. Na konci roku představil své představy o inovovaném bodovém systému. (Zásadní navrhované změny si opět můžete prohlédnout na obrázku v galerii u článku).
Spousta věcí se v roce 2019 týkala největší evropské automobilky Volkswagen. Ta ukončila produkci slavného Brouka, i když už se jednalo o druhou novodobou generaci, a naopak začala vyrábět moderní elektromobil ID.3. Symbolickým koncem starých časů této značky se stalo v srpnu úmrtí Ferdinanda Piëcha. Bývalý konstruktér, který stojí například za slavným závodním Porsche 917, modelem Audi Quattro, řadovým přeplňovaným pětiválcem, vzkříšením značky Audi a vzestupu koncernu Volkswagen, byl vnukem Ferdinanda Porscheho.
Kabaň, Alonso, Tänak…
Ne všechna jeho životní rozhodnutí ale byla jednoznačně skvělá. Například na modelu Volkswagen Phaeton se vyhodily do vzduchu stamilióny.
Další osobností, o které se minimálně v našich končinách poměrně hodně mluvilo, byl Jozef Kabaň. Bývalý autor designu Bugatti Veyron a množství Škodovek odešel ze svého působiště v BMW do Rollsw-Royce. Ani tam však nevydržel dlouho a během jednoho roku zamířil už do třetí kanceláře. Tentokrát je umístěna v centrále Volkswagenu.
Tuzemská automobilka Škoda se v zahraničních médiích objevila letos zejména v souvislosti s premiérou nové generace svého bestselleru Octavia, ale důležité bylo i to, že začala nabízet svůj první elektromobil - Citigo e iV a v Kvasinách zahájila výrobu prvního plug-in hybridního modelu. Jedná se o Superb iV. Navíc byla oficiálně posvěcena její role. V Indii bude totiž zodpovědná za vývoj a výrobu nejen svých vozů pro tento trh, ale také značky Volkswagen. Stejná role jí případla i v Rusku.
Konkurenční značka Hyundai po létech, kdy poutala pozornost kontroverzními reklamami vymezujícími se právě ke Škodě, zvolila s novým mužem v čele tuzemského zastoupení jinou taktiku. Láká zákazníky na systém bonusů.
Zajímavé věci se udály také ve světě motorsportu. Například letitou nadvládu francouzských mistrů světa v rallye protrhl letos Estonec Ott Tänak, mistrem světa F1 se stal opět Lewis Hamilton, zatímco Fernando Alonso oznámil, že se zúčastní ve speciálu Toyoty Rallye Dakar. Ta se pojede opět v novém regionu - v Saudské Arábii.
Další články

Značka Barkas neexistuje již třicet let. Pamatujete ještě dýchavičnou…
Jméno Barkas se poprvé objevilo v roce 1956, tedy před 65 lety. Začal se jím označovat užitkový automobil,…

Historie značky BMW v Česku: Zapsal se do ní také Karel Gott
Před třiceti lety se začaly opět oficiálně do Česka dovážet auta a motocykly slavné značky BMW. Nyní má…

Historie Velorexů se začala psát před 70 lety: Nejprve to ale byl…
22. ledna 1951 se dílna bratrů Stránských v obci Parník u České Třebové oficiálně začlenila do struktury…

Displeje v autech brzy pokryjí celou palubní desku. Mercedes ukazuje…
Tlačítkům definitivně odzvonilo. Na druhou stranu - složité listování v různých menu a podmenu odpadá..

Největší myčka na světě za den očistí 4000 automobilů. Mají ji v…
Jako malá továrna vypadá automyčka Mr. Wash v Německém Stuttgartu.

Dlouhé nohy i podivné pózy: Tak vypadaly reklamní fotky na auta za…
Při prohlížení reklamních fotografií na auta vyráběná v socialistických zemích v odobí od šedesátých do…

Brouk slaví 75. narozeniny. Výroba tohoto Volkswagenu skončila až v…
Volkswagen vyvinul dokonce i další generace automobilu, který vznikl v hlavě severočeského rodáka Ferdinanda…

Mnohem rychlejší než reálná Formule 1. I závoděním na autodráze se…
Profesionální modely na závodní autodráze zrychlují z nuly na sto kilometrů v hodině během pouhých čtyř…

Fabia Rally2 evo v novém roce zrychlí. I v posledním roce života ji…
V nové továrně Škody Motorsport již sice probíhají vývojové práce na nové generaci rallyového speciálu,…
