ŠPATNÁ DOBA

Tak nebo tak oba výrobci se netrefili do doby, ve které motor přestavily. Počátek 30. let minulého století se v USA nesl ve znamení Velké hospodářské krize, což bylo období, která nepřálo ničemu, luxusnímu zboží už vůbec ne. Cadillac však měl výhodu, že V16 představil už v roce 1929, do značné míry také proto, že z Mormonu přetáhl bývalého konstruktéra Mormonu Owena Nackera, jenž si odnesl velkou část know-how s sebou. Mormon vlastní motor V16 představil až v roce 1931, kdy už krize hořela naplno. V důsledku toho Mormon finančně zkolaboval necelé dva roky poté.

Cadillac světu model V16 představil na newyorské autoshow 4. ledna 1930, což bylo necelé dva měsíce po krachu na burze. Tehdy ještě nikdo netušil, jak obrovský dopad bude Velká deprese mít, a tak se objednávky zámožných zákazníků jen hrnuly. Za půl roku Cadillac vyrobil na 2000 kusů tohoto unikátního automobilu. Po létě však krize udeřila naplno a měsíční kvóta z více než 500 kusů spadla zhruba na 10 procent. I tak motor ve výrobě vydržel celých deset let až do roku 1940, a to ve dvou provedeních. První 7,4litrový V16 (rozevření válců 45°, výkon 123 kW) se vyráběl do roku 1937 a vzniknul v počtu přibližně 4000 kusů. Zbylé dva roky výroby pokryl menší, avšak výkonnější 7,1litrový V16 (rozevření válců  135°, výkon 138 kW), kterého vzniklo více než 500 kusů. Cadillac tak zcela zastínil původce myšlenky, Marmon, jehož výrazně levnější 8litrový V16 vznikl v počtu okolo čtyř stovek kusů.