Vskutku jde o příběh, který psal dějiny upravených aut v Americe. Hot rody, tedy silně upravená auta pro co nejrychlejší akceleraci, byly kolem roku 1944 ještě v plenkách. Není tedy divu, že starý dobrý kůň ještě pořád uměl na krátkou vzdálenost porazit svou plechovou náhradu ve formě automobilu.

S tímto počítal i jeden majitel závodního koně, který tehdy přijímal sázky a porážel i ty nejrychlejší vozy. A právě upravený hot rod Fordu z roku 1932, který se bude nyní dražit v aukci, byl vůbec prvním autem, jež bájného koně porazil.

Limitované Ferrari bylo kompletně zničeno.
Tohle zbylo ze vzácného Ferrari F12tdf. Po poruše shořelo na prach

Tehdy osmnáctiletý Pete Henderson již uměl se svým Fordem Roadster dosáhnout maximální rychlosti 195 km/h, což bylo na svou dobu vážně hodně. Při závodu proti obávanému zvířeti ale byla důležitější hlavně akcelerace.

Podle legendy se takhle zrodil sprint na 1/4 míle

Závod neporazitelného koně a upraveného Fordu v La Habra v Kalifornii přilákal velké publikum lidí včetně známých průkopníků hot rodů Vica Edelbrocka Sr. nebo Eda Winfielda. Opět se jelo na čtvrt míle, vzdálenost, kterou zavedl pro svou výhodu majitel koně. Byl si jistý, že kůň na tuto krátkou vzdálenost dokáže vyhrát.

Jak už víte, Ford nakonec vyhrál a koně porazil. Díky tomu se proslavil mezi úpravci a také širokou veřejností. Říká se, že zrovna toto utkání mezi koněm a autem tehdy zavedlo jakousi univerzální vzdálenost všech závodů ve sprintu. Od té doby se prý v Americe závodí na dnes klasickou čtvrt míle.

Porovnání prvního a posledního Volkswagenu Golf.
Jak se vyvíjela cena Volkswagenu Golf? Překvapí vás, jak málo se mění

Ford byl dále používán i při závodech na oválech a objevil se v několika filmech. V průběhu let se za jeho volantem vystřídala celá řada majitelů, až se v roce 1995 vůz navrátil s pomocí samotného Hendersona do původního stavu, jako tomu bylo v roce 1944.

Pod kapotou tak má pořádně upravený a převrtaný osmiválec Mercury, dále palivové čerpadlo od Cadillacu, uvnitř pak palubní desku z Auburnu z roku 1934, volant s pochromovaným věncem, zadní světla z Fordu z roku 1939 a další várku tehdejších dílů. Bohužel ani aukční síň RM RM Sotheby’s, která bude auto v říjnu nabízet, nezmiňuje přesné údaje o výkonu či zrychlení vozu.

Očekává se, že o takový kus americké historie bude velký zájem. Po renovaci už navíc vyhrál několik automobilových soutěží krásy. Nyní se jeho cena odhaduje na v přepočtu 3,5 až 4 miliony korun.