Právě poslední ze zmíněných vozů je aktuálně na prodej skrze aukční síň RM Sotheby‘s v New Yorku. Přestože byla Z8 z roku 2000 nějakou dobu používána na denní ježdění, má bývalé Jobsovo auto najeto pouhých 24 tisíc kilometrů.

Pochopitelně nechybí dokonale zdokumentovaná historie. Aktuálně je vůz u celkově čtvrtého majitele, přičemž pořád nosí svou původní SPZ „JOBS Z8“. Vzhledem ke dni produkce 1. dubna 2000, jedná se o jeden z vůbec prvních kusů. Celkově o 67. vůz vyrobený a dodaný pro zákazníka v USA.

Neméně zajímavá je také přítomnost původních dokladů, psaných na Jobse. Jobs totiž svoje auta běžně nepřihlašoval a využíval obezličky v kalifornském zákoně, která umožňuje jezdit prvního půl roku s autem bez SPZ. Když si tedy každý půlrok koupil nový vůz, nemusel na něj dávat značky a mohl zůstat v anonymitě. A neprozrazovat třeba adresu svého bydliště.

BMW X2.
BMW představilo nový crossover X2. Novinka chce "být cool"

Z8 ho ovšem evidentně zaujala natolik, že ji přihlásil a ještě jí dal všeříkající SPZ. Ke koupi auta přesvědčil Jobse jeho známý – šéf společnosti Oracle Larry Ellison. Ten mluvil o Z8 jako o vrcholu moderní automobilového inženýrství a ergonomie.

Jobsovi pravděpodobně uhranul atmosférický osmiválec o objemu 4,9 litru, podávající skrze manuální převodovku výkon 400 koní. Co jej naopak vůbec neuhranulo, to byl originální „véčkový“ telefon Motorola, dodávaný pod logem BMW přímo k autu. Perfekcionista Jobs tento kus techniky údajně vyloženě nesnášel.

Možná právě tady se v jeho hlavě zrodil nápad, jak udělat telefony lepší. A zkušenosti možná promítl do revolučního iPhonu.

Z8 ve stavu nového auta, doplněná o mizerný telefon a slavného majitele v techničáku, jde pod aukční kladívko RM Sotheby‘s 6. prosince. Očekává se, že cena vyšplhá někam mezi 300 a 400 tisíc dolarů (6,6 až 8,8 milionů korun). Pro srovnání, v Evropě se aktuálně ojetá BMW Z8 prodávají za ceny od 6,4 milionu korun.