Dnešní Bugatti Chiron a Veyron měly svého předchůdce. Dvanáctiválcový supersport Bugatti EB110 se vyráběl v Itálii mezi lety 1991 až 1995 a celkem vzniklo pouhých 139 kusů. Existovaly dvě verze. Komfortnější GT vybavená dřevem a pohodlnými sedadly a pak ostrá SS (Super Sport), u které nahradily některé hliníkové díly karbon a kevlar. Ta patří k nejvzácnějším vůbec, možná i proto, že jeden kus si pořídil závodník Formule 1 Michael Schumacher.

V roce 1995 to už s firmou sídlící v tu dobu v Itálii nevypadalo dobře. Auto, které je nyní na prodej, bylo objednané v únoru tohoto roku a vyrobené v září. To už značku koupil koncern Volkswagen. Prodávaný vůz má být vůbec posledním vyrobeným exemplářem Bugatti EB110 SS před tím, než slavná značka opustila továrnu, aby se přesunula do Francie.

Podle prodávajícího bylo prvním majitelem vozu samo Bugatti. Poté auto odkoupila firma z Lucemburska, aby se dostalo zpět do Itálie k soukromému sběrateli. Vůz by měl mít najeto jen něco málo přes 1100 kilometrů, takže je prakticky jako nový. Cena je na vyžádání, ale vzhledem k tomu, že se jeden kousek Bugatti EB110 SS prodal před dvěma lety za částku v přepočtu 22 milionů korun, dá se předpokládat, že nebude právě z levného kraje.

Bugatti EB110 SS si ale zaslouží pozornost. V době jeho vzniku bylo hned po McLarenu F1 druhým nejrychlejším autem na světě. Jeho dvanáctiválec inspirovaný monoposty Formule 1 měl výkon 612 koní. Auto zvládlo zrychlit z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy a maximálně uhánělo 355 km/h. To jsou hodnoty, které na začátku devadesátých let vyrazili dech snad každému a dodnes jde o úchvatné parametry.